125 yılı aşkın süredir lastik teknolojisi ve geliştirme alanında sınırları zorlayan Goodyear, elektrikli mobiliteyi hızlandırmak için bir dizi son teknoloji geliştirdi.
Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte, Goodyear’ın inovasyonunun yeni bir dönemi tam anlamıyla başlamış durumda. Goodyear’ın en son nesil lastikleri, Eagle F1 Asymmetric 6, UltraGrip Performance 3 ve Vector 4Seasons Gen-3 de dahil olmak üzere hem elektrikli araçlar hem de içten yanmalı motorlu modellerin taleplerini karşılamak için bir dizi teknolojiyle donatılıyor. Bu, lastiğin yapısının optimize edilmesi, yenilikçi bileşiklerin geliştirilmesi ve aerodinamik verimliliği artırmak için yanak tasarımının ayarlanmasıyla sağlanıyor.
Goodyear EV-Ready Logosu
Goodyear’ın mevcut tüm lastik yelpazesi, hem elektrikli araç (EV) hem de içten yanmalı motorlu araç (ICE) sürücülerinin özel taleplerini karşılamak için titizlikle tasarlandı. Seriye eklenen yeni lastiklerde, 2023 yılında tanıtılan EV-Ready logosu, yanakta belirgin bir konumda yer alıyor. Bu logo, lastiğin yan tarafında fiziksel olarak bulunsa da bulunmasa da müşteri tanımlamasını kolaylaştırmak için tüm iletişimlerde ve Goodyear sistemlerinde yer alıyor.
Bir EV, içten yanmalı motorlu bir araca kıyasla, giriş enerjisinin çok daha fazlasını kullanılabilir harekete dönüştürüyor; bu da yuvarlanma direncinin etkisini artırıyor ve genel araç verimliliği üzerinde çok daha büyük bir faktör haline getiriyor. Goodyear’ın lastik serisi, performanstan ödün vermeden verimliliği göz önünde bulundurarak geliştirildi ve sürücülerin her yolculukta daha fazla mesafe kat etmelerine ve verimlilik sağlamalarına yardımcı oluyor.
Goodyear, elektrikli mobiliteyi hızlandırmak için bir dizi son teknoloji geliştirdi
Goodyear’ın SoundComfort Teknolojisi, sessiz EV’lerde lastik ve yol etkileşimiyle oluşan iç gürültüyü azaltmak için tasarlanan son teknoloji bir özelliktir. Bu teknoloji, iç gürültüyü yüzde 50’ye1 kadar azaltma potansiyeline sahip ve elektrikli araçlarda sessiz ve konforlu bir yolculuk sağlamak için tasarlandı. Ayrıca, elektrikli araçların ek ağırlığı ve artan torku, geleneksel yanmalı motorlu araçlara kıyasla daha hızlı lastik aşınmasına yol açabiliyor. Goodyear’ın Mileage Plus Teknolojisi, sürücülere lastiklerinin ömrünü en üst düzeye çıkarmalarına ve her setle daha uzun mesafeler kat etmelerine yardımcı olma fırsatı sunuyor.
Goodyear ‘Elektrikli Sürüş Teknolojisi’ için OE
Goodyear, Avrupa’da üretilen elektrikli araçların2 yaklaşık yüzde 50’sine orijinal ekipman (OE) sağlıyor. Bu da orijinal ekipman üreticilerinin Goodyear teknolojisine duyduğu güveni vurguluyor. Elektrikli araçlar (EV) ve plug-in hibrit elektrikli araçlar (PHEV) için belirli OE lastiklerini tanımlamak amacıyla Goodyear, ‘Electric Drive Ready’ (EDR) logosunu tanıttı. Bu, lastiğin, belirli bir araç üreticisinin belirli bir araç için özel ihtiyaçlarını karşılamak üzere yüksek yük kapasitesi, belirli yol tutuş performansı ve diğer kriterlerin bir kombinasyonunu içeren bir dizi özelleştirilmiş teknolojiye sahip olduğunu gösteriyor.
Goodyear EMEA Tüketici Lastikleri Kıdemli Teknoloji Direktörü Ben Glesener, şunları söyledi: “Goodyear’ın ürün portföyü, yoldaki tüm sürücüler için performansı ve verimliliği en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olacak şekilde tasarlandı. Elektrikli araçlar, lastik üreticilerinin OEM’lerin ve sürücülerin değişen ihtiyaçlarını karşılayacak ürünler geliştirme taleplerini hızlandırdı. Elektrikli araçların popülerliğine tanık olurken, Goodyear’ın ürün portföyü, Goodyear’ın sektördeki liderliğini sürdürmesini sağlayacak yeniliklerle geniş bir sürücü yelpazesi için ideal bir uyum sunuyor.”
- Aracın tipine, hızına ve yol yüzeyine bağlı olarak. Goodyear mühendisleri tarafından Şubat 2018, Ocak 2018, Kasım 2017 ve Ekim 2011’de Lüksemburg’da test edilen iç araç yol ölçümlerine dayanarak. Lastik boyutu: VW Passat Alltrack ve Ford Kuga’da 225/55R17 ve Audi A7’de 255/45R18.
- Eylül 2023’te yapılan Goodyear iç hesaplaması.