 
27 Ekim tarihinde Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nde (TOBB) karayolu yolcu taşımacılığı çalıştayı düzenledik. Gerçekten çok verimli bir toplantı oldu. Çalıştaya Ulaştırma Bakanlığı temsilcileri tam kadro katılım sağladı. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından temsilciler geldi, Ticaret Bakanlığından temsilciler geldi. Sektörün sorunlarını masaya yatırdık. Ben Ulaştırma Bakanlığı temsilcileri sayın Murat Baştor ve Kerim Cicioğlu’na teşekkürlerimi sunmak istiyorum. Bizimle yakından ilgilendiler. Her maddeyi ayrı ayrı değerlendirip karar alınması konusunda mesafe aldığımızı düşünüyorum. Sektörün zor bir süreçten geçtiğini ve ihtiyacımız olan düzenlemelerin acil olarak yapılmasını ilettik ve Sayın Murat Baştor’un başkanlığında konular gündeme getirildi. Tek tek maddeler değerlendirildi. Bakanlıktan düzenlemelerin yapılması konusunda birçok söz aldık mutabakat temin edildi.
Özetle çalıştay katılım yönünden çok iyiydi sektörden katılım çok iyi oldu. Sektör mensupları sorunlarını ve çözüm önerilerini dile getirdiler. Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri de notlarını aldılar ve gerekli düzenlemelerin yapılacağını söylediler.
Ben buradan ayrıca Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına ve Ticaret Bakanlığı temsilcilerine de teşekkür ediyorum. Onlar da gerekli açıklamaları yaptılar. Sektörün sorunları olan özellikle F1-e acenteleri ile ilgili düzenlemelerin yapılması gerektiğini net bir şekilde ifade ettik. Onları değerlendireceklerini söylediler.
Kamera sistemleri ile ilgili muallak bir durum var. Bakanlığın bu konuda yapacağı düzenlemeleri takip ediyoruz. Biz federasyon olarak Ulaştırma Bakanlığının UETDS ve ATS sistemlerine entegre bir yazılım çalışması yaptırıyoruz. Sadece Ulaştırma Bakanlığının kontrolünde olan bir sistemden ziyade firmalarımızın kendi iç denetimlerini yapabileceği bir yapının oluşması lazım. Sürücülerin, şoförlerin yakından takip edilmesi lazım, kazaların önlenebilmesi için.
Ayrıca toplantıda aşağıdaki gündem maddelerini de görüştük.
1- Kanun ve yönetmelikler arasındaki çelişkilerin yarattığı sorunlar.(4925, 5216, 2918)
2- F1 e Acente Yönetmeliği
3- IBB Tarafından D2 ve B2 belgeli araçlara uygulanan yaptırımlar. (Ücret karşılığı yol belgesi, turist taşıyan araçları UKOME kararlarıyla bağlanması,
4- D4 belgeli taşıtlarla şehirlerarası tarifeli taşımacılık yapılması. (Tekirdağ Beylikdüzü, Bursa İstanbul, Kocaeli İstanbul,
5- Ücret karşılığı D2 ve B2 belgelerine kayıt yapılan şahıs araçlarının kendi nam ve hesabına fatura kesmesi.
6- Şöför sorunları (eğitim, çalışma şartları ve şoförlerin hakları ve sorumluluklar) yorgunluk ve uykusuzluktan kaynaklanan kazaların önlenmesi için anlık şöför girişi düzenlemesi yapılması. Yorgunluk ve bağımlılık gibi sorunların çözümü için akıllı sistemlerin AB ile eşzamanlı uygulamaya konması.
7- Denetim ve yaptırımların yetersizliği nedeniyle kayıtdışı otogarlar dışından yapılan korsan taşımacılık faaliyetlerinin yarattığı haksız rekabet koşulları.
8- İstanbul Anadolu yakası otogar sorunu.
9- Otobüs Kazaları, UETDS vs Araç Takip Sistemleri
10- 8+1 Araçların lüks otomobil olarak D2 ve B2 belgelerine kaydedilmesi.

 

 
 
 
 
 
 
 
