• Dolar Alış / Satış: 5.26 / 5.27
  • Euro Alış / Satış: 5.934 / 5.944
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

MERCEDES-BENZ TÜRK, OTOBÜS VE KAMYONDAKİ GELENEKSEL LİDERLİĞİNİ SÜRDÜRDÜ

29 Ocak 2019
MERCEDES-BENZ TÜRK, OTOBÜS VE KAMYONDAKİ GELENEKSEL LİDERLİĞİNİ SÜRDÜRDÜ

2018’de de ülkeye kazandırdı

MERCEDES-Benz Türk, 2018’de otobüs ve kamyon pazarındaki geleneksel liderliğini sürdürdü. Şirket bu alanlardaki ihracatıyla ülkeye 1,2 milyar avro döviz girdisi kazandırdı.

BAŞARILI şirket, Aksaray Ar-Ge’yi faaliyete geçirdi ve 2018’de yaptığı 80 milyon dolarlık ‘AR-GE ve Bilişim Teknolojileri’ ihracatıyla Türkiye’nin En Büyük 500 Hizmet İhracatçısı’ndan birisi oldu.

TÜRKİYE’ye ekonomik katkı sunmanın yanında önemli sosyal sorumluluk projeleriyle de adından söz ettiren Mercedes-Benz Türk; 2018’de farklı kategorilerde  pek çok ödüle layık görüldü.

2018, özellikle iç pazarda otomotivin kara yıllarından birisi oldu. Otobüs satışları ciddi oranda düşse de, pazarın lideri değişmedi… Mercedes-Benz Türk, otobüs ve kamyondaki artık geleneksellişmiş liderliğini geçen yıl da sürdürdü. İhracatıyla ülkeye önemli oranda döviz girdisi sağlayan dev şirket, sosyal sorumluluk projeleri ve aldığı peş peşe ödüllerle de 2018’e damgasını vuran otomotiv şirketi oldu.

2018 itibariyle Türkiye’deki yatırımı 1,2 milyar avroya ulaşan Mercedes-Benz Türk, 263 adet otobüs ve 4.493 adet kamyon satışı ile pazardaki lider konumunu 2018 yılında da korumaya devam etti. Premium segmentte 3 yıldır süregelen liderliğini elden bırakmayan şirket, geçen yıl 7.992 adet hafif ticari araç satışı gerçekleştirdi. Bugün itibariyle 6.800’ü aşkın çalışanıyla faaliyetlerini sürdüren Mercedes-Benz Türk’ün ikinci el satışları ise toplamda 2.786 adede ulaştı.

Üretim ve ihracatta rekor kırdı

Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası, 2018 yılında üretimine kesintisiz devam etti ve toplamda 3.708 adet otobüs üretti. Şirket, başta Batı Avrupa ülkelerine olmak üzere üretimin yaklaşık yüzde 95’ini ihraç ederek 2018 yılında 3.494 adetlik otobüs ihracatı gerçekleştirdi. Üretimine başladığı 1968 yılından bu yana toplam 88.573 adet otobüs üreten şirketin, otobüs ihracat hacmi ise ilk ihracatın yapıldığı 1970 yılından bu yana toplam 53.614 adede ulaştı.

1,2 milyar avro ihracat geliri

Mercedes-Benz Türk’ün Türkiye’de üretimini gerçekleştirdiği otobüs ve kamyon ürün grubu özelinde 2018 yılında ülke ekonomisine sağladığı ihracat geliri 1,2 milyar avroyu aştı. Günümüzde Türkiye’den ihraç edilen her 2 otobüsten 1’i ve her 10 kamyondan 9’u Mercedes-Benz Türk tarafından ihraç ediliyor. Şirket, ürünlerinin ihracatı ile Türkiye’nin ekonomisine sağladığı 1,2 milyar avroyu aşan katkıya ek olarak “AR-GE ve Bilişim Teknolojileri” alanlarında yurt dışına sağladığı hizmetler ile Türkiye’nin toplam hizmet ihracatı tutarına yaklaşık 80 milyon dolarlık katkı sağladı.

Mercedes-Benz Türk, bu başarısı vesilesiyle TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) tarafından belirlenen Türkiye’nin En Büyük 500 Hizmet İhracatçısı arasında yer aldı. Mercedes-Benz Türk’ün 2018 yılında 5. yılını kutlayan ve Almanya’dan Japonya’ya kadar 40’tan fazla ülkeye bilişim teknolojileri hizmeti sunan “Küresel IT Çözümleri Merkezi”nin de bu ödüle katkısı büyük oldu.

Aksaray’a yeni AR-GE yatırımı

Mercedes-Benz Türk; fabrikalarında ürettiği kamyon ve otobüslerin ihracatına ek olarak Hoşdere ve Aksaray’daki AR-GE Merkezleri’ ve Küresel IT Çözümleri Merkezi’nde yürüttüğü çalışmaları ile yurt dışına mühendislik ve hizmet ihracatı gerçekleştiriyor. 2018 yılında 8,4 milyon avroluk yatırımla Türkiye’deki ikinci AR-GE Merkezi’ni faaliyete alan şirket, Daimler’in global ağı içerisinde tüm dünyaya kamyon yol testi onayı veren ve mühendislik hizmeti sunan “Tek Merkez” olma unvanını taşıyor.

Bu merkez Daimler AG’nin Almanya, ABD, Brezilya, Çin, Hindistan ve Japonya’da bulunan AR-GE merkezleriyle birlikte küresel “Yetkinlik Merkezleri”nden biri kabul ediliyor.

Toplam 1,2 milyar avroluk yatırım

Mercedes-Benz Türk 2018 yılında da tesis ve fabrikalarına yönelik yatırımlarını sürdürdü. Müşteri talep ve beklentileri doğrultusunda ürün ve hizmetlerini, üretim süreçlerini ve kullandığı teknolojileri sürekli yenileyen şirket, 2018 yılında bu kapsamda yaklaşık 65 milyon avroluk yatırım gerçekleştirdi. 2018 yılı itibariyle şirketin Türkiye’deki yatırımı 1,2 milyar avroyu aşmış oldu.

Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda 1 milyon avroluk yatırım ile çok katlı merkezi akü şarj alanı kullanıma alındı. Bu alan ile şirket, şarj kapasitesi ve değişim süreleri bakımından yüzde 100’e varan verimlilik elde etti.

Sülün: Liderliği elden bırakmıyoruz

Yılı değerlendiren Mercedes-Benz Türk İcra Kurulu Başkanı Süer Sülün, şunları söyledi: 2018 yılında daralan pazara rağmen otobüs ve kamyon pazarında gelenekselleşen lider konumumuzu koruduk. Aksaray Kamyon Fabrikamız ve Hoşdere Otobüs Fabrikamızda üretimimize aralıksız devam ederken; ihracat rakamlarımızı ikiye katladık. Bu sayede Türkiye ekonomisine 1,2 milyar avroyu aşan tutarda katkıda bulunduk. Yine 2018 yılında Türkiye tarihinde bir ilki gerçekleştirerek tek seferde 500 adetlik dev bir kamyon filosu teslimatına imza attık. Kamyon fabrikamızdaki üretim bandımızdan 250.000’inci kamyonumuzu indirerek yeni bir rekor kırdık. Otobüs fabrikamızda ise 85.000’inci otobüsümüzü büyük bir coşkuyla banttan indirdik. Mercedes-Benz Türk olarak bugün 6.800’ü aşkın çalışanımızla birlikte çok büyük bir aileyiz. 2019 yılında pazarın bir miktar daha daralacağını öngörerek, ihracat rakamlarımızı artıracağımız, 13m Travego’yu pazara sunacağımız, yenilik ve ilklere imza atacağımız bir yıl olması için çalışmalarımıza devam edeceğiz.” diye konuştu.

Vito ile rekorumuzu kırdık

Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz de, “Şirket olarak hafif ticari araç pazarında 2018 yılında gerçekleştirdiğimiz 7.992 adetlik toplam satış ile 2017 yılına kıyasla karşılaştırmalı sınıf pazarındaki payımızı artırmayı başardık. Öğrenci ve personel taşımacılığının yanı sıra turizm ve şehiriçi yolcu taşımacılığında da önemli bir yere sahip olan Sprinter araçlarımız ile geçen yıla oranla pazardaki konumumuzu güçlendirdik. Düşük ilk satın alma maliyeti, yüksek kalite standartları, yakıt ekonomisi, artırılan güvenlik donanımları, farklı kullanım alanlarına uygun geniş ürün yelpazesi ile segmentinin en iddialı aracı Vito ile ise gerçekleştirdiğimiz 3.837 adetlik satış ile kendi pazar payı rekorumuzu kırmayı başardık. 2019 yılında özellikle turizmin hareketlenmesi ile turizm yolcu taşımacılığı alanında bir artış olacağını öngörüyoruz. Her yıl olduğu gibi bu yeni yılda da yeni stratejilerimiz çerçevesinde hafif ticari araç satışlarımızı artırmaya ve pazardaki konumumuzu güçlendirmeye yönelik çalışmalarımıza devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

Finansal Hizmetler’de başarı

Türkiye’de 2018 yılında satılan her 2 Mercedes-Benz marka araçtan 1’i Mercedes-Benz Finansal Hizmetler tarafından kredilendirildi. Şirket, taşıt kredisinin yanı sıra sigorta hizmetleri de sundu. Mercedes-Benz Türk tarafından 2018 yılında satılan otobüs, kamyon, hafif ticari araç ve otomobillerinyüzde 40’ı Mercedes-Benz Finansal Hizmetler tarafından sigortalandı.

Sosyal sorumlulukta da lider

Mercedes-Benz Türk, ülke ekonomisi ve kalkınmasına sağladığı katkının yanı sıra; eğitim, kültür, sanat, girişimcilik ve spor alanlarında yürüttüğü sosyal sorumluluk projeleri ve sponsorluk faaliyetleriyle de iyi bir kurumsal vatandaş kimliğine sahip olmayı sürdürdü.

Her Kızımız Bir Yıldız projesi kapsamında yaklaşık 5.000 öğrenciye burs sağlandı; MobileKids trafik projesi kapsamında 45 okulda 20.000’i aşkın çocuğa trafik eğitimi verildi, EML’miz Geleceğin Yıldızı kapsamında mesleki ve teknik anadolu liselerindeki 32 laboratuvar yenilendi, yaklaşık 2.000 öğrenci Mercedes-Benz Laboratuvarları’nda eğitim gördü ve StartUP yarışması ile yenilikçi, sürdürülebilir ve yaratıcı fikirler desteklenerek topluma ve çevreye fayda sağlandı.

İstanbul Müzik Festivali’ni 1987 yılından bu yana kesintisiz olarak destekleyen Mercedes-Benz Türk ayrıca “Spor” alanında 1996 yılından bu yana “Türkiye Futbol Federasyonu Ana Sponsorluğu” ve 2001 yılından beri ise “Türkiye Basketbol Federasyonu Resmi Sponsorluğu” ile Türk Milli Takımları’nın gücüne güç katıyor.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN