• Dolar Alış / Satış: 4.721 / 4.729
  • Euro Alış / Satış: 5.524 / 5.534
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Zihniyet değişimi şart

6 Aralık 2017
Zihniyet değişimi şart

Her şeyin hızla değiştiğine dikkat çeken Mustafa Özdalgıç, “Otobüsçülük de, işletme anlayışı da değişmek zorunda. Klavuzumuz rasyonalite ve matematik olmalı. Akılcı yöntemlerle verimliliği artırma becerisi göstermeyenler, sistemin dışında kalmaya mahkum. Özellikle küçük firmaların, büyüklerin bayrağı altına girmesi gerekiyor” dedi.

İŞTE Pamukkale Turizm Genel Müdürü Mustafa Özdalgıç’ın, ‘Artık bu böyle gitmez’ mesajları:

Bir mal üretirsiniz, sizin stoğunuzda durur, 3-4 ay sonra daha farklı bir şekilde satarsınız; ama perona otobüsü çekip 10 kişiyle de 40 kişiyle de gidersiniz, bu iş orada biter. Çünkü egzozdan çıkan şeyin asla geri gelişi yoktur. Dolayısıyla artık verimlilik temelinde anayasamızı ve işleyiş kurallarımızı değiştirmek zorundayız.

 

Biz de meşhur bir saat var, ‘yılların saati’ derler; ayet mi bu? İzmir’den saat 24’te çıkan otobüs, 4’te iniyor Fethiye’ye. Sokakta köpek bile yok, diretmenin anlamı ne! Otobüsçü İzmir-İstanbul sırası için bizden 22-23-24 saatlerini isterdi. Şimdi bu saatlerde yolcu ortalaması düşük. Şartlar neyi gerektiriyorsa yapmak lazım.

 

Elbette bizi yönetenlerin, hükümetlerin şi-kayet ettiğimiz konularda payı vardır; ama emin olun bu yüzde 10’dur… Yüzde 90’ı biz kendimiz yapıyoruz. Şimdi değişen şartlarda bunları yeniden gözden geçirmemiz gerekiyor. Sorunları yine biz çözeriz. Oturalım matematik ve rasyonalite bize neyi emrediyorsa onu yapalım…

 

Otobüs firmalarının önünde şu yollar var: Güçlü firmalar kol kola girecek… Kendini güçsüz hissedenler ise mutlaka birinin bayrağının altına girecek. Bu ikisini yapmayan maalesef kaçınılmaz olarak taça çıkacak; yani 4’üncüsü yok. Benim firmam var’ diye övünürsünüz; bunları yapamazsanız sadece tabeladan ibaret kalırsınız.

 

Bizim yeni şeyler söylememiz lazım, yeni şeyler söyleyenler her zaman kazanır. Yolumuz ve yöntemlerimiz yanlış, bunları güncellememiz; sisteme format atmamız lazım. İnsanlar bu sektöre neden girmiyor, çünkü otobüsçülük cazip olmaktan çıktı. Ne bir bireysel otobüsçüler geliyor yatırım yapıyor, ne de yeni firmalar…

 

Ülke olarak, otobüsçü olarak dip noktayı gördük. Hızlı trenin bize vereceği zararı görebileceğimiz kadar gördük Eskişehir-Konya’yı yerle bir etti. Uçakları gördük, feribotu gördük, bireysel araçların zararını da gördük. Şimdi bundan sonraki yeni gelişmeler otobüsçünün lehinedir. Tabii gerekli planlama yapmak ve risk almak lazım.

 

Kıyıyı kaybetmeyi göze alamıyorsanız baş-ka toprakları keşfedemezsiniz. Risk almıyorsanız, babanızdan gördüğünüz gibi devam edersiniz. 3. köprü mecburiyeti gelmiş. Sektör diyor ki ‘müracat edelim, mecburiyet kalksın’; olmuyor değişmeyecek. Dolayısıyla bu duruma nasıl bir pozisyon almamız gerektiğine yoğunlaşalım…

 

Hızlı tren özelleşsin, örneğin İstanbul-An-kara arası 200 lira olsun, bakalım yolcu kimi tercih eder. Otobüsçü diğer modların olumsuzluklarını fazlasıyla yaşadı, daha kötüsü yok. İzmir-İstanbul arası uçak seferi dünyada ya 1. yada 2… Seneye otoban açılıyor. O zaman otobüsleri de uçakları da hep beraber göreceğiz.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN