• Dolar Alış / Satış: 5.26 / 5.27
  • Euro Alış / Satış: 5.934 / 5.944
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Yol belgesi çıkmazı sürüyor!

5 Şubat 2019
Yol belgesi çıkmazı sürüyor!

GELEN itiraz ve eleştirilere rağmen hala çözüm bulunamayan seyahat acentelerinin ulaştırma sorununa bir yenisi daha eklendi. Önce 8+1 sonra 9+1 ve şimdi de 13+1 sisteminin gündeme gelmesi seyahat acenteleri ve turizm taşımacılarını çileden çıkardı! Blueshuttle Turizm’in Genel Müdürü Yeşim Kıral, yürürlükteki mevzuat uygulamalarında talep edilen farklı ve çelişen belgeler sebebiyle, seyahat acentelerinin yasal dayanağı olmayan yaptırımlara maruz kaldığını ve turizm yolcu taşımacılığı, belgelendirme konusundaki çıkmaz sebebiyle gerçekleştirilemediğini dile getirerek “Seyahat Acenteleri deneme tahtası olmamalıdır” dedi.

Konuyla ilgili bir yazı kaleme alan Kıral, şu açıklamalarda bulundu:

“Önce 8+1 sonra 9+1 ve şimdi de 13+1 komedisi… Seyahat acenteleri deneme tahtası olmamalıdır.

Turizm taşımacılığı toplu taşıma hizmeti değildir. Yolcu taşımacılığı ayrı bir kavramdır.

Yürürlükteki mevzuat uygulamalarında talep edilen farklı ve çelişen belgeler sebebiyle, Seyahat Acenteleri yasal dayanağı olmayan yaptırımlara maruz kalmakta ve turizm yolcu taşımacılığı, belgelendirme konusundaki çıkmaz sebebiyle gerçekleştirilememektedir.

Bakanlıklar ve ilgili kurumlar arası koordinasyon ve iletişim kopukluğunun azaltılması ve/veya kaldırılması için acil olarak tedbirlerin alınması şarttır.

Ulaştırma konusunda mevzuatla ilgili sıkıntılar, sürekli değişen genelgeler, yönergeler, makam olurları, çözüm alternatifleri, kamu ile toplantılar derdimizi anlattığımız raporlara rağmen maalesef elle tutulur bir çözüme ulaşılamadı.

Bu nedenle, seyahat acentelerinin ayrıca Belediye’den de bir belge alma zorunluluğu olmamalıdır. Turizm taşımacılığına hizmet veren, Bakanlıktan alınmış Yetki belgesine sahip araçların bu kapsam dışında değerlendirilmesi en uygun çözüm olacaktır.

Taşımacılar, adı üstünde taşımacı elbette yolcu taşıyacak. Geldiğimiz noktada acente taşıma belgesi almak zorunda bırakıldı, taşımacı da acente belgesi almak ve bulundurarak yasayla kendine verilmiş haklarını korumak zorunda kaldı.

Oysa kanun gayet açıktı; ‘acente, yolcusunu Ulaştırma Bakanlığı’ndan belge sahibi taşımacılar taşıyabilir’ diyordu. Biz çözüm adına çalışırken, bu kargaşada da yasal kimlikli, belgeli, kaçak/korsan adına ne derseniz bir grup türedi.

Hop biz de olduk belgeli korsan..

Trafikte bütün belgeleri tamam olmasına rağmen, sapla saman birbirine karıştığı için sürekli bağlanan araçlar yazılan cezalar, dava masrafları çok ağır cezalar ödemek zorunda kalan meslektaşlarımız feryadını kimse duymuyor.

Sorunlarımız ortak gerçekten birlik olmaya ihtiyacımız var. Acenteler kendi aracıyla misafirini karşılamak isterken, bugün geldiğimiz durum belge sahibi olanların dahi iş yapamaz hale gelmesidir.

8+1/9+1/ 13+1?

Yakında 27’lik hatta 46’lık araç derlerse şaşırmayın. Bu şekilde mi önlenecek korsan taşımacılık? Mümkün değil! Sadece ve sadece ülkemize turist getiren ve/veya gelen turisti karşılayan seyahat acentelerine zarar veriyorsunuz. İsim sahibi kocaman şirketlerin resmi web sayfalarında bile binek araçla transfer fiyatları varken ve de yolcu taşıyorken neden cezası bize kesiliyor?

2012 yılında 6321 sayılı yası ile Trafik Kanunu’na eklenen madde hepimizin sonu oldu. Söz konusu madde ‘İlgili belediyeden izin veya ruhsat almaksızın  yolcu taşınamaz’ diyor. O zaman niye Ulaştırma Bakanlığı belge veriyor? Niye yasada yolcu ve yük taşımak için bakanlıktan belge alma zorunluluğu var?

O zaman soruyorum; belediyeden alınmış filo taşımacılık belgesi ile binden fazla binek araçla yolcu taşıyan kurumların kaç tanesinin bakanlıktan yetki belgesi var?

Ve, hizmet verdiklerini kurumların kapısına koydukları yüzlerce binek araç evet binek araç kaç tane taksici esnafının ekmeğine mani oluyor?

Seyahat acentelerini kendine rakip gören taksiciler bunu niye görmüyor mesela?

A1/D2 belgesi ile seyahat acentelerinin misafirlerinin transferleriyle uğraşmak yerine belge karmaşasına son verilmelidir.

10 binin üzerinde üyesi olan TÜRSAB Birlik üyelerini korumalıdır. UKOME’lerde mutlak yer almalı ve oy hakkı bulunması şarttır.

6321 sayılı torba yasa ile 2918 sayılı trafik kanununda yapılan değişiklikle eklenen “ilgili belediyeden izin veya ruhsat almaksızın” şeklindeki EK 2 maddesinde; turizm taşımacılığının ayrıştırılması/düzenlenmesi şarttır.

Aksi taktirde altın yaldızlı belgelerimiz dahi olsa, biz işimizi yapamayız!

Yeşim Kıral

Blueshuttle Turizm

OTSAD Yönetim Kurulu Üyesi

TÜRSAB 22. Dönem Karayolu Ulaştırma oto kiralama Komitesi Başkanı

3. Turizm Şurası “Seyahat Acenteliği ve Ulaşım Komisyonu” üyesi

KAYNAK:.turizmgunlugu.com

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN