• Dolar Alış / Satış: 5.371 / 5.381
  • Euro Alış / Satış: 6.076 / 6.087
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

VAY OTOBÜSÇÜNÜN HALİNE

13 Eylül 2018
VAY OTOBÜSÇÜNÜN HALİNE

NEYDİN BE; PARAN VARDI, CAKAN VARDI! EL ÜSTÜNDE TUTULURDUN… ŞİMDİ İSE MAZOT PARASINA MUHTAÇSIN

Yolcu açısından parlak bir sene olsa da, yüksek maliyetler nedeniyle sektördeki kan kaybı durmadı. Böyle giderse otobüsçü, mazot parası bulmakta bile zorlanabilir. Abartılı olsa da ‘Yolcudan mazot parası istedi’ haberi, yaşanabilecek bir trajediyi işaret ediyor. Devlete, sektöre ve üreticiye büyük sorumluluk düşüyor.

2018 yılında erime hızlandı

GÜLENİ, alay edeni oldu; bizim gibi utanıp içi yananı da! Şoför otobüsü yol kenarına çekiyor. Mazot bitmiş, cepte para yok. İddiaya göre; yola devam etmek için yolcudan para isteniyor. Yolcu haklı, tepki gösteriyor. Nihayetinde firma mazotu getiriyor, otobüs yola çıkıyor. Haberlerin abartısı var tabii; ancak olayın realitesi de yok değil. Son yıllarda, özellikle de 2018’de otobüsçünün ekonomisi çok bozuldu. Artık kimse otobüs alamıyor; fiyatı 2 milyon. Otobüsü olan mazot almakta zorlanıyor; çünkü litresi 6 lira 30 kuruş.

Otobüsçü tarih yazmıştır

‘NEREDEN nereye’ dedirten trajik bir hikaye bu. Otobüsçülüğün tarihi, fedakârlıkların ve başarının tarihidir. Öz varlığıyla büyümüş, örnek taşıma sistemi oluşturmuş ve milyonlara ekmek olmuş bir tarih. Mesleği yapanın para kazandığı, yatırım yaptığı ve devletine katma değer sağladığı bir tarih! Ama maalesef bu tarihi yazan sektör, bugün can çekişiyor. Rakamlar endişe verici. Yolcu sayısında patlama olduğu halde, beklenen kazanç elde edilemedi. Çünkü maliyetler çok yüksek, çünkü kârlılık çok düşük. Bu erimeye göz yummak tarihi hata olur…

Sektörü yaşatmak görevdir

HERKESE sorumluluk düşüyor. Öncelikle devlet, otobüsçülüğü ‘memleket meselesi’ olarak görmeli; sektörü yaşatmak adına havacıya ve denizciye verdiği desteği ondan esirgememelidir. Diğer taraftan devir hakikaten değişti; bunu görüp bizim de yeniden yapılanmamız gerekiyor. Gelir-gider hesaplarımızı doğru yapıp, maliyet kamburlarımızdan kurtulmamız gerekiyor. Servislerin kaldırılması, her zamankinden daha ciddiyetle ele alınıp nihayetlendirilmesi lazım. İyi günde para kazanan üretici ve yan sanayicilere de destek noktasında büyük sorumluluk düşüyor.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN