• Dolar Alış / Satış: 4.8 / 4.809
  • Euro Alış / Satış: 5.592 / 5.603
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Türkiye Busworld’e sahip çıkmalıdır!

16 Nisan 2018
Türkiye Busworld’e sahip çıkmalıdır!

GEÇEN hafta yapılan İTO seçimleri sektörümüz adına bir zafer oldu. Biz sektör olarak birlik ve beraberlik içerisinde hareket ettiğimizde neler yapabileceğimizi göstermiş olduk.

TÜRSAB gibi bir kurumu, son 48 saatlik birlik ve beraberlik içerisinde yürüttüğümüz bir çalışma ile yüzde 20 oy farkıyla geride bıraktık. Buradan çıkarılması gereken ders ise, ortak hareket edildiğinde ortak başarı elde edilebilir. TOF, TOFED, TTDER ve TÜRSAB’ın içimizde yer alan mensupları ile bir araya geldik ve belki de komiteler arasındaki en büyük sürprizi yapmış olduk.

Bu arada Mevlüt İlgin arkadaşımız seçim sürecinde ortaya bir irade koydu. TOFED belki de tek meclis üyeliğini kabul edecekti; ancak Mevlüt bey sorumluluk aldı ve ‘aramızda bir ittifak yapalım’ dedi. Kendisine teşekkür ediyorum. Sektör için önemli bir karardı. Sektör içerisinde etkileşim ve yakınlaşma adına güzel bir gelişme oldu. TOF, TOFED, TTDER ve TÜRSAB’dan bize destek veren herkese çok teşekkür ediyorum. İTO seçimleriyle ilgili olarak düşüncelerimi önümüzdeki hafta detaylı olarak sizlerle paylaşacağım. Çünkü bildiğiniz gibi çok önemli bir organizasyonu; Busworld fuarını 19-21 Nisan tarihlerinde İzmir’de yapıyoruz.

 

Herkesi Busworld’e çağırıyoruz

Bu sene fuara özellikle yurtdışından daha çok katılım mevcut. Balkanlar, Kafkaslar, Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerinden çok ciddi bir katılım olacaktır. Bu fuara katılmayanlar üzülecektir. Çünkü bu otobüsün uluslararası ihtisas fuarıdır. Türk otomotiv sanayi özellikle yan sanayiler bu fuarda büyüme imkanı buldu ve ticaret kapılarını ardı ardına açtı. 1990’lı yıllarda Belçika’daki Busworld fuarlarında 3-5 Türk yan sanayi firması yer alırken bugün fuarın yüzde 40’ı Türk firmalardan oluşuyor.

Bu, kar topu gibi giderek büyüyen bir sistemdir. Türk otomotivcilerinin bu fuara, bu yüzden destek vermeleri gerekir. Busworld madem ki uluslararası bir fuar, o zaman buraya yurtdışından adamlar getirmemiz lazım dedik. Ciddi bir katılım olacaktır. Farklı ülkelerin kamu kurumlarından da gelenler olacak. Türk otomotivi içeride sıkıntıya girdi, bu nedenle ihracat yapmak durumunda. Bu yüzden üretici firmalarımızın bu fırsatı değerlendirmeleri gerekirdi diye düşünüyorum. Katılmayan firmalarımız var ama bu sene sıkıntılı bir yıl, firmalara da hak vermemek mümkün değil. İnsanlar artık bilgiye otomatik olarak erişim sağlayabiliyorlar, ancak canlı olarak bu fuarların insan teması halinde sürdürülebilmesi için bir yıl Comvex yapılıyorsa bir yıl Busworld yapılabilir. Bunu başta Odalar Birliği ve Ekonomi Bakanlığının gündeme alması lazım. Çünkü Busworld kıtalararası tek ihtisas fuarıdır.

Böyle bir fuarın Türkiye’de yapılması, Türk otomotivinin ufkunu açar. Bu katılımlar bundan sonra çok daha farklı olacaktır. Comvex de Türkiye’nin fuarıdır. Comvex yük ve yolcu taşıma araçlarının birlikte sergilendiği mix bir fuar. Bundan sonra bana göre otobüs ihtisas fuarı olan Busworld için Amerika’dan bile buraya geleceklerdir. Türkiye’de bugün koltuk üreticilerimiz İngiliz demiryollarına, Amerika kıtasına, İspanya’daki şirketlere sanayi ve yan sanayi ürünlerini satabiliyorlarsa bunun en önemli sebebi Busworld fuarlarıdır. Bir hatıram var. 1996 yılında Bursa Milletvekilleri ile Busworld Kortrijk’da buluşmuştuk. 3-5 küçük yedek parça ve 3-4 cam ve çerçeveci vardı.

O zaman İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Rafet Bozdoğan ile gitmiştik. Bugün ki metrobüs hizmeti veren Phileas otobüsleri de ilk defa orada görmüştük. Muhteşem bir tasarımdı. O gün ben şunu söyledim; Türkiye otomotiv yan sanayi ülkesidir. Dünyaya ihracat yapması lazım. Bursa bu konuda uzman bir şehirdir. Milletvekili olarak sizler bu arkadaşlarımıza kapıları açıp yardım etmeniz lazım dedim. Nitekim öyle de oldu. Bursa bugün Türkiye’nin otomotiv yan sanayide önemli istihdam ve üretim merkezi haline geldi. Yetkililere buradan yine sesleniyorum.

Fuarlar arası rekabeti bir savaş haline dönüştürmenin kimseye yararı yok. İki fuar da bize lazım. Otomotiv sanayicilerinin de artık nerden nereye geldiklerini  görmeleri gerekiyor. Belçika Kortrijk fuarına katılıp Türkiye’de gerçekleştirilen fuara katılmamalarını anlamıyorum. Bir yıl içerisinde 2 fuarın yapılması tabii ki olmaz. Üreticiler ile oturup konuşacağız ve bir sene Busworld, bir sene Comvex şeklinde yürümekte yarar var. Gerekirse bunu TÜYAP yönetimi ile de konuşuruz. Çünkü otomotiv şirketleri de her yıl 2 fuarı taşıyamaz duruma geldi. Busworld de, Comvex de lazım. Üretici firmalar tüm ürünlerini aynı anda sergilemek isteyebilirler. Ancak unutulmasın kamyon için kimse Türkiye’ye gelmez ama otobüs için gelir.

Otobüs sanayicilerinin fuarlar arasında ayrımcılık yapmamaları lazım. Otomotiv sektöründe kapılarımızı dünyaya açmayı istiyorsak bu fuarlarda yer almamız lazım. Türkiye Busworld’ü kaybederse Türk otomotiv yan sanayisi çok şey kaybeder diye düşünüyorum. Busworld bugün Türkiye’ye gelmez, gider başka ülkede yaparlar. Bu yüzden fuarlar Türkiye’de yapılırken katılım sağlamalıyız. Bu sene yabancı ülke katılımları bir başlangıç ve her geçen sene kar topu misali git gide artacaktır. Tüm sektör mensuplarımızı bu önemli ihtisas fuarımıza davet ediyoruz.

Herkese iyi haftalar diliyorum.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN