• Dolar Alış / Satış: 5.55 / 5.56
  • Euro Alış / Satış: 6.39 / 6.402
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

‘TABAN’ımız eskidi artık

24 Ocak 2017
‘TABAN’ımız eskidi artık

Ulaştırma Bakanlığı, en son 2013 yılında şehirlerarası otobüsler için ‘taban fiyat’ belirledi. Geride kalan bu 3 yılda maliyetler 2-3 kat artarken; ‘taban’ın aynı kalması, ‘haksız rekabeti’ körüklüyor…

Sektörün maliyeti enflasyonun çok çok üzerinde

YIKICI rekabeti engelleme gerekçesiyle olsa gerek; kanun, Ulaştırma Bakanlığı’na otobüs sektörü için ‘taban fiyat’ belirleme yetkisi veriyor. Nedendir bilinmez; bakanlık 2013’ten bu yana yeni taban tarifesi belirlemedi. Böyle olunca da ‘taban’ delindi! Gelin ‘nasıl delindi’ye bakalım: Sadece enflasyona baksanız bile 3 yıllık oran yüzde 35’in üzerinde… Ama bu değil tabii; çünkü otobüsçünün maliyeti başka türlü işliyor, freni falan yok! Mazot, 5 lira sınırına dayandı. Sigorta enflasyonun 3-5 katı zamlandı. Otobüs ve servis fiyatları, TL bazında neredeyse 2’ye katlandı. Devamı var…

Bakanlık bir an evvel makul bir ‘taban’ belirlesin!

…VE artık adını, otobüsçünün ‘en önemli giderler’ listesinin başına yazdıran 3. Köprü maliyeti var… En başında çünkü, hattına göre ayda 7-8 bin lirayı buluyor. Sorarız; 3 yıl önceki ‘taban’ bu kadar yükü taşıyabilir mi? Taşımıyor zaten. Böyle oluncada erime ve kan kaybı hızlanıyor. Taban özellikle kısa hatlarda o kadar komik kalıyor ki; neredeyse ‘kentiçi’ fiyatlarla eşdeğer. Ayrıca bu yetersiz ‘taban’, kendi varlık nedenine de aykırı; çünkü bizzat yıkıcı rekabeti körüklüyor. Firma sahipleri, Ulaştırma Bakanlığı’nın günün koşullarını göz önüne alarak yeni fiyat belirlemesini istiyor.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN