• Dolar Alış / Satış: 4.842 / 4.851
  • Euro Alış / Satış: 5.632 / 5.642
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

SEKTÖRÜ SIKINTILI VE ZOR GÜNLER BEKLİYOR

26 Haziran 2018
SEKTÖRÜ SIKINTILI VE ZOR GÜNLER BEKLİYOR

SEÇİM ve bayram sürecini birlikte yaşadığımız bir hafta oldu. Tabii bu ikisinin bir arada olması nedeniyle, otobüsçüler açısından işlerde beklenen hareket ve yoğunluk olmadı.

Yani bir cümleyle özetlersek; sektör için bayram olmadı. Ancak parçalı da olsa insanlar tatile gittiler. Oy kullanmak için tatile gitmeyenler oldu. Gidip gelenler oldu; dolayısıyla ufak da olsa bir hareketlilik yaşandı. Ancak tekrar altını çiziyorum; yolcu sayısı açısından önceki bayramlara erişme imkanı olmadı. Bayram tatili noktasında ben, özellikle İçişleri Bakanımız sayın Süleyman Soylu’ya teşekkür ediyorum. Kendileri, trafik kazaları konusunda bütün ekibiyle beraber önemli bir irade koydu. Ciddi çalışmalar yapıldı ve bunun yansımalarını da nitekim gördük.

Bayramda birkaç tahlihsiz kaza dışında, ciddi ölümlü kazalar yaşanmadı. Bu, memnuniyet verici bir gelişmedir. Demek ki önlem alındığında kazalar önlenebiliyor. İçişleri Bakanlığı’nda trafik ile ilgili tüm birimleri, tüm ekipleri, kısaca Emniyet Genel Müdürlüğü trafikten sorumlu arkadaşları tebrik ediyorum. Sektör adına hepsine teşekkür ediyorum. Gayretlerin, birlikte yapılan çalışmaların ve katılımcı anlayışın sonuçlarını bu bayramda yaşadık; inşallah bundan sonraki bayramları sıfır kaza ile geçirir daha iyi sonuçlar alırız, diye düşünüyorum.

Bu arada İstanbul Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme ve Planlama Dairesi, İstanbul Otogarı’nda trafik kazalarıyla ilgili önemli bir çalışma yaptı. İçişleri Bakanımız sayın Süleyman Soylu da bizzat otogara gelip yapılan çalışmaları denetledi. Otogar çıkışlarında bazı denetimler yapıldı, uzun yola çıkacak olan otobüs kaptanlarına eğitimler verildi. Sürücüler uyarıldı, çalışma için hazırlanan afiş ve broşürler dağıtılıp, bilgilendirmeler yapıldı. Tüm Otobüsçüler Federasyonu (TOF) olarak biz de değerli gördüğümüz bu çalışmaya katkı sağladık. Afişleri yaptırdık ve tüm otobüs kaptanlarına dağıttık.

Kaptanlarımız bu broşürde yazılanları zaten biliyorlar; ama bana göre bu hatırlatmaların mutlaka faydası olmuştur. Tüm çalışmaların neticesinde mevsim normalleri dışında yağmur ile ilgili, kaygan zemin ile ilgili bir iki kaza dışında yaşanan kaza olmadı. Bu yazı yazıldığında, Türkiye henüz seçimini yapmamıştı. Dolayısıyla  8 Temmuz’da seçimin ikinci turu olacak mı bunu bilemiyoruz. Şayet cumhurbaşkanlığı seçimi ikinci tura kalmazsa, otobüsçülerimiz için yaz sezon başlamış olacak. Eğer seçim ikinci tura kalırsa, sektör sezonun açılışı için 10-14 güne kadar daha beklemek zorunda kalacak. Bu arada tabii ki insanlar gidecekler, gelecekler, oy kullananlar kullanmayanlar; bir şekilde yeni bir hareket olacak.

Haziran ile temmuzun ilk 10 gününü,  sektör olarak büyük ölçüde kayıp bir dönem olarak görüyoruz. Beklediğimiz hareketliliğin karşılığını alamadık. 10 Temmuz sonrası ve eylül ortasına doğru bir sezon yaşayacağız. Bunun da sektörü pek tatmin edeceği söylenemez. Haziran ayının ilk yarısı ramazana denk geldiği için zaten beklenen hareket olmamıştı. Bayram tatili için bir umut vardı, malesef beklenen sayılara ulaşamadık. Hareketlilik olmadı, otogarlara baktığımızda o izdiham yaşanmadı. İnşallah bundan sonrası hayırlı olur. Bu vesile ile şimdiden seçim sonuçlarının ülkemiz ve sektörümüz için insanlık için hayırlı olmasını diliyorum. Türkiye yeni bir döneme girecek. Seçim sonrasında bizim birtakım beklentilerimiz var bu beklentilerinin karşılanması için gerekli girişimleri yapacağız.

Sektörün yükü giderek artıyor

Otobüs sektörüne bugün baktığınızda taşıma fiyatları, maliyetler nedeniyle artmış durumda. Bu sektörde ilk defa ‘zorunlu’ olarak zam yapıldı. Çünkü giderlerimizde ciddi anlamda bir artış var. Akaryakıt fiyatlarında artış var, otoyol köprü maliyetlerinde artış var, otogarlarda artışlar var bütün bunları ortaya koyduğumuzda, zam yapmaktan başka bir çare kalmadı. Özellikle İstanbul’a gelişlerde hem Osmangazi Köprüsü hem Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün getirdiği maliyetler Marmara ve Ege bölgesinde yapılan taşımalarda maliyetlere doğal olarak yansıyor. Bundan sonraki dönemde inşallah seçilenlerle oturup bu maliyetlerin ve sorunların azaltılması konusunda çalışmalar yapacağız. Tarlada patatesin kilosu 50 kuruş, İstanbul’da 5-6 lira. Bu fiyat farkının çok büyük kısmında -tabii aracılar da var- taşımanın bedeli var. Yani nakliye var. Akaryakıt, köprü ücretleri vs pahalı olduğu için doğal olarak perakende fiyatlar da bu oranda artıyor. Tarladan sofraya gelene kadar maliyetler katlanıyor. Biz de sektör olarak bu maliyetleri karşılamak için zorunlu olarak zam yapmak durumunda kalıyoruz.

Enflasyona baktığımızda çift haneli rakamlara doğru hızla gidiyor. İnşallah seçimden sonrası normalleşir; ama seçimden sonra seçim vaadlerinin yaratacağı maliyetler olacaktır ve bu da mutlaka giderlere yansıyacaktır. Yeni bir takım harcamalar yapmak  ve bir takım zamlar kaçınılmaz hale gelecektir. Akaryakıtta zammın ertelenmesinin yarattığı sıkıntı ile bütçedeki deliği kapatmak için başka zamlar gelecek.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN