• Dolar Alış / Satış: 5.418 / 5.428
  • Euro Alış / Satış: 6.131 / 6.142
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

PES ETMEK YOK

30 Ekim 2018
PES ETMEK YOK

SERVİSLERLE İLGİLİ ‘GENEL’ GİRİŞİM BAŞARISIZ OLSA DA; İFLAS TEHLİKESİ SÜRÜYOR! ÖYLEYSE; PES ETMEK YOK!

Krizin tehdidindeki sektör; servis, ikram, acente ve kulaklık gibi maliyet kamburlarından kurtulmak istiyor… Bir ‘umut’ ya, İstanbul’da da servisler kalkar mıydı? Büyük destek gören bir girişim oldu; lakin yine fiyasko!

Kaynaklar tükendi, ‘neşter’ şart oldu

TİCARETE ve muhasebeye sığmayan; ‘ikram’ı bol bir sektördür otobüsçülük… Zarar etmesine rağmen; hâlâ ücretsiz servis hizmeti veriyor, sınırsız ikram dağıtıyor, 2+1 konforu sunuyor vs… Ancak kaynak tükendi. ‘Dövize endeksli’ olan sektör, ekonomik krizin pençesinde kıvranıyor ve daha da kötüsü peş peşe iflaslardan korkuluyor. Bu ‘zor’, firmaları her türlü ‘ikram’ı sorgulamaya sürüklüyor. Yurdun birçok il ve ilçesinde servisler kaldırılırken; ikramı, su ve çay ile sınırlayan firmaların sayısı da artıyor. Servis maliyetinin en yüksek olduğu il ise, hiç kuşkusuz İstanbul. Bir toplantıda dile getirilen ‘servisleri kaldıralım’ ifadesi bile, büyük bir heyecan ve büyük bir umuda yol açtı. Bununla ilgili yapılan toplantıya, ‘bu sefer olabilir mi’ diye tüm firmalardan temsilciler koşarak geldi.

 

Herkes elbette ikramda özgürdür ama!

İLK toplantıda, ‘ilkesel’ de olsa, servislerin kaldırılması yönünde bir konsensus oluştu. İkinci toplantıda ise, tarih de verilerek kaldırıldı(!) Bazı firmalar, kiralık servislerin üzerindeki logolarını bile sökmeye başlarken; yüzlerce servis şoförünü de işsizlik korkusu sardı. Nihayetinde, maddi altyapısı olmayan ve herhangi bir alternatif sunmayan bu genel girişim de, başarısızlıkla sonuçlandı. Peki bundan vaz mı geçeceğiz; böyle de bir lüksümüz yok! Çünkü ayakta kalma şansımız yok… Öncelikle şunun altını çizmek gerekiyor; 2+1 konforu, yiyecek, içecek, ücretsiz servis vs. tüm bunlar firmaların yolcusuna ikramı, armağanıdır. Ne devlet, ne de bir başka kuruluş, ‘daha fazla ikram yap veya hiç yapma’ diyemez. Buna karar veren firmadır ve keşke koşullar iyi olsa herkes yapsa

Servisi mi kaldıralım, maliyetini mi?

FELAKET tellalığı değil bu; pek çok firma iflasın eşiğinde. Ayakta kalmanın yolu da, ‘ikramlar’dan; daha doğrusu onun getirdiği maliyetlerden kurtulmak. Bu ille de ‘kaldırmak’ şeklinde olmayabilir. Farklı seçenekler geliştirilebilir; örneğin servis filosuna sahip belli başlı firmalar kendi aralarında işbirlikleri yaparak, servis maliyetini minimize edebilir. ‘Sen-ben’i bir kenara bırakıp irade ortaya koymak yeterli. Diğer taraftan daha radikal ve daha köklü çözümleri de gündeme getirip tartışabiliriz. Mustafa Yıldırım’ın ‘Kârımız, giderimizin içerisinde saklı’ mantığından hareketle, servislerin ve ikramların ücretlendirilmesi yönündeki önerisi iyi bir çözüm olabilir. Bir yandan günü kurtaracak işbirlikleri yaparken, diğer taraftan da uzun erimli bu tür projelere odaklanabiliriz…

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN