• Dolar Alış / Satış: 5.464 / 5.474
  • Euro Alış / Satış: 6.203 / 6.215
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Pazarda dev işbirliği: Temsa ve MAPAR güçlerini birleştirdi

11 Mart 2019
Pazarda dev işbirliği: Temsa ve MAPAR güçlerini birleştirdi

Otobüsün global markası TEMSA, satıcı kimliğinin yanında servis ve yenileme pazarının lideri MAPAR ile bayilik ve servis sözleşmesi imzaladı. MAPAR; bu anlaşmayla Temsa otobüslerine yetkili servis hizmeti verecek, hafif ticari kamyon Fuso Canter’in ise hem satışını yapacak hem servisini üstlenecek.

SATIŞI ve servis hizmetiyle sahada en iyi temsil edip, markanın saygınlığını ve değerini yükselten bayiler vardır. Otobüsçünün güvenilir iş ortağı Mapar Otomotiv, işte bu ender bayilerden birisi… Aynı zamanda satıcı, servisçi, yenilemeci ve kiralık otobüsleriyle hizmet veren Mapar Otomotiv, çalıştığı markalara bir yenisini daha ekledi.

Türkiye’nin otobüsteki global markası Temsa, Mapar Otomotiv ile geçtiğimiz hafta satış ve servis anlaşması imzaladı. Bu güçbirliği anlaşması çerçevesinde Mapar; Temsa marka otobüslere Bursa’da açacağı tesis ile servis hizmeti verecek, hafif ticari kamyon Fuso Canter’in ise satışını ve servis hizmetini üstlenecek.

İki markayı da büyütecek bu işbirliği, Mapar Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Şahin ve Temsa Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Koralp tarafından imzalandı. Yalçın Şahin ve Hakan Koralp, imza töreninde işbirliği ve pazara dair önemli açıklamalarda bulundu.

İşbirliği, güçbirliğine dönüştü

Temsa ile Mapar arasındaki işbirliğinin uzun yıllara dayandığını belirten Temsa Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Koralp, şunları söyledi: Bugün imzaladığımız protokolle işbirliğini bir adım daha ileri götürüp, güçlerimizi birleştirmiş olduk. Büyüme stratejimize uygun olarak Mapar ile, otobüs grubu ve Fuso Canter hafif ticari kamyonu kapsayan bir anlaşma yaptık. Bu çerçevede başlangıçta Bursa’da tam donanımlı yeni servis açılışımızı gerçekleştiriyoruz.

Alınan karar gereği 1 Ocak 2019 itibariyle pazarın en çok tutulan hafif kamyonlarından Fuso Canter de Temsa’nın bünyesine geçti. Yapılanmamızı kurup, ticari faaliyetlerimize başladık. Bu konuyla ilgili 2018’den beri Yalçın bey ile de görüşmeler yapıyorduk; gücümüzü birleştirip, süreci birlikte yürüteceğiz. 

Bana göre güzel bir birliktelik; bununla güçlerin birleşmesi de tescillenmiş oldu. Şu ana kadar birçok projede beraber adım atıyor olsak da, gerçek anlamda bir bayilik veya kağıt üzerinde bir sözleşme ile bunu tescillemek farklı bir mutluluk. İnşallah hayırlısı olur. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. İşbirliğinin her iki taraf için de çok büyük yeniliklere vesile olacağına inanıyorum.

Temsa ailesine katılmak gurur verici

Mapar Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Şahin ise, şunları söyledi:

Öncelikle bu işbirliğine katkılarından dolayı Temsa grubundaki tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Ortak olduğumuz Brey Otomotiv ile, zaten yıllardır Temsa ile işbirliğimiz vardı. Ama Hakan beyin de belirttiği gibi Mapar olarak, 3-4 senedir Temsa ile çok iyi çalışıyoruz. Hali hazırda şehirlerarasında kiraladığımız çok sayıda Temsa aracımız var. Bu ortaklık ile beraber Temsa ailesine girmiş olduk; bizim için mutluluk verici. Bu işbirliği, inşallah her iki tarafa da hayırlı ve uğurlu olur.

Serviste büyük katkımız olacak

Yalçın Şahin, güçbirliği fikrinin nereden doğduğu yönündeki soruyu ise şöyle cevapladı: Temsa, üç değerli otobüs üreticimizden birisi. Dediğim gibi zaten Temsa ile işbirliğimiz vardı; ancak Hakan beyin göreve gelmesi ile bu iş biraz daha hızlandı.

Kendisine de burada teşekkür ediyorum. İnşallah Bursa’dan başlayıp bu işbirliğini en geniş alana yayacağız. Bizim esas işimiz servisçilik ve yedek parça… Biz bu grupta çok iyiyiz. Temsa’ya da çok iyi artılar katacağımıza inanıyorum.

Zaten Temsa kendini kanıtlamış bir firma; biz diğer değerli bayi ve servisler ile beraber, servis tarafında daha büyük katkı vereceğiz. Temsa’nın en önemli özelliklerinden bir tanesi de satış sonrası hizmetlere verdiği önemdir. Biz bu konuda iddialıyız, 1-2 yılın içerisinde Brey Otomotiv’ de olduğu gibi burada da başarımızı ortaya koyacağız ve inşallah siz de buna şahit olacaksınız. İşbirliğimizin satış operasyonu tarafı da mevcut; ama dediğim gibi hedefimiz Temsa’yı servis noktasında çok daha iyi bir yere getirmek.

İhtiyacımıza denk düşen partner

Hakan Koralp’in, aynı soruya yanıtı şöyle oldu:  Türkiye değişiyor, dünya değişiyor; değişirken modeller de değişebiliyor. Bu ister bayilik modeli olsun, ister satış sonrası olsun… Müşteriye hem daha yakın olmanız hem teknolojiyi takip etmeniz hem hızlı reaksiyon göstermeniz hem de maliyetlerin çok yükselip pazarın çok düştüğü yerde bunu iyi ölçebilmeniz gerekiyor. Bu yüzden de bizim her zaman güçlü ortaklara ihtiyacımız var. Şimdi güçlü bir ortağımız var, kendilerinin yatırım yaptığı ve yapabileceği iyi bir bölgesi var. İhtiyacımıza denk düşen bir partner… Doğru firmalar olarak bir araya geldik, bunu gaçbirliği ile sonuçlandırdık.  İki firma adına da güzel başarıların ve başarı hikayelerinin geleceğine inanıyoruz.

Temsa olarak hem otobüs hem de Canter hafif kamyonda başarılı ve deneyimli bir kadroya sahibiz. Yalçın beyin ekibiyle birlikte daha hızlı büyüme sağlayacak potansiyele ve donanıma sahip olacağız. Yalçın bey ve ekibi de yatırımı seviyor, büyümeyi seviyor… Sektörün içindeler ve tanıyorlar.

Pazar durağan seyir izler

Hakan Koralp, otobüs pazarı ile ilgili bir soruya ise şu yanıtı verdi:

Türkiye pazarının son 5-10 yılına baktığınızda, esasında azalan bir eğri var. Ama bu azalma pazarın talebinden mi, yoksa pazarda farklı modellerin gelişiyor olmasından mı kaynaklanıyor buna bakmak lazım.

2018’de çok hızlı geçen bir ilk yarı, çok yavaş geçen bir ikinci yarı vardı. Temsa olarak pazardaki daralmaya rağmen önemli bir başarı elde edip, ilk kez büyük otobüs pazarında lider olduk. Aynı zamanda toplam otobüs pazarının da lideriyiz.

2019’a gelirsek; 2018’in ikinci yarısında çok farklı dinamikler de etkili olduğu için, yeni seneye her firma biraz daha tedirgin ve temkinli girdi. Bu, pazarın kötü olacağı anlamına gelmiyor. Diğer taraftan zaman zaman pazarda durağanlıkların yaşanması da iyidir. Dönüp arkayı, mutfağı toplama şansı ortaya çıkıyor.

Oysa hızlı koşarken dönüp arkaya bakmıyorsunuz. Ben pazarın düşük seyir ettiği zamanların da, bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Mesela biz bu dönemde, Mapar ile büyük bir işbirliğine imza attık. Pazar öngörümüze gelirsek, piyasanın durağan bir seyir izleyeceğini düşünüyoruz ve buna göre de stratejik adımlarımızı attık.

Önümüzde seçim var, KDV etkeni var, yapılması planlanan projeler var ve döviz kuru olgusu var. Tüm bunlar, sizin anlık olarak satışlarınızı 200 adete çıkarabileceği gibi 50 adete de indirebilecek etkenlerdir.

Mesela geçen sene dövizin artmasıyla piyasa durdu, ama KDV dopingi ve bizim aldığımız aksiyonlarla pazar hareketlendi. Hatta biz aylar öncesinden kasım, aralık, ocak ve şubatı bile sattık. Bu nedenle 2019 yılını yakın zamanlı takip etmek lazım.

2019’da 240 otobüs satılır

Yalçın Şahin de, pazar sorusuna şu yanıtı verdi:

2018 yılında sıfır otobüs pazarının durağan geçmesi aslında çok iyi oldu. Bu düşüş 2. el otobüs satışlarını artırdı. Hali hazırda 2. el otobüsler neredeyse bitti ve bu otobüsler gerçek değerine kavuşmuş oldu. Sektörde şu anda 2012 model ve 2014 model arası araba neredeyse bulamazsınız; bu tüm markalar için geçerlidir. Bu model arabalar ya yurtdışına satıldı ya da lazım olduğundan firmaların filolarında çalışmaya devam ediyor.

2019 yılına bakarsak; otobüs üretimi, tüm markaların toplamı ortalama 240 adetlerde olacak ve bunların hepsi bir şekilde satılacaktır.

Esasen döviz kuru bana göre 6. aydan itibaren nasıl olacak ona bakmak lazım diye düşünüyorum. Turizm tarafında da araba kalmadı. Bulgaristan, Romanya, Makedonya Arnavutluk, Azerbaycan ve Özbekistan gibi ülkelere çok sayıda 12 metrelik turizm otobüsleri satıldı. Eskiden turizmci 2 veya 3 senede bir araba değiştiriyordu, şimdi ise turizmcinin elinde de araba kalmadı. Piyasada 2.el araba alımının hareketli olmasının sebebi sıfır araç fiyatına neredeyse 2 adet 2.el araç alınabiliyor olmasıdır.

10 milyonluk servis yatırımı

Birden fazla marka ile çalışmanın zor olup olmayacağı yönündeki bir soru için de Yalçın Şahin şunları söyledi:

Biz bir koltuğumuzun altında 2 karpuz taşımıyoruz. Temsa markasına farklılık kazandırmaya geldik.

Zaten Temsa ile işbirliğimiz çok uzun zamandan beri sürüyor. Bu işbirliğimiz çerçevesinde özellikle servis noktasında Temsa’ya çok farklı deneyimler katacağımıza inanıyorum.

Biz bulunduğumuz bölgede kaliteyi artırmaya geldik. Servis ve yedek parça konusunda Mapar’ın kalitesi belli. ‘Bir satıcı iyi ise her şeyi satabilir’, biz buna inanıyoruz. Artık bilinçsiz müşteri kalmadı. Müşteri markaların araçlarını satın alır; ama asıl önemli olan sonrasında servis ve yedek parça konusunda yardım alıp alamadığıdır. Tam burada Mapar kalitesi ve farkını tüm sektör mensuplarımız görüyorlar ve Temsa markasında da bu ayrıcalığı göreceklerdir.

Mapar Bursa yerleşkesinin yanında bulunan bir araziyi aldık ve kısa zamanda orayı Temsa servisi olarak hizmete açacağız. Burada çalışacak olan ekip arkadaşları ile Genel Müdürümüz Tanju Nayır bizzat ilgileniyor. 30 kişilik bir ekiple başlamayı düşünüyoruz. Bu sayı servisin işleyişi ilerledikçe daha da artacaktır. Tam donanımlı Temsa servisimiz için toplamda 10 milyonluk bir yatırım maliyetimiz var.

TEMSA Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Koralp, MAPAR Otomotiv  Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Şahin, Temsa Otobüs Satış Müdürü Baybars Dağ, Fuso Canter Pazarlama Müdürü Aytuğ Bük, Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Özkan Eriş, Temsa Yurtiçi Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Süleyman Yurt ve SSH yetkilisi Orhan Kodarlak, Temsa Bölge Satış Yöneticisi Sonat Demirci, MAPAR Bursa Genel Müdürü Tanju Nayır ve MAPAR Otobüs Satış Müdürü Ender Keskin imza töreninde hazır bulundu…

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN