• Dolar Alış / Satış: 3.753 / 3.76
  • Euro Alış / Satış: 4.659 / 4.668
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

OTOKAR Yılların Lideriyiz dedi

16 Ocak 2018
OTOKAR Yılların Lideriyiz dedi

OTOKAR, toplam otobüs pazarının lideri olduğunu açıkladı. Genel Müdür Yardımcısı Akgül, “Verimli bir yılı geride bıraktık. 2017 yılında Türkiye’de satılan her 3 otobüsten 1’i Otokar oldu. Türkiye’nin yanı sıra Avrupa’da da büyümemizi sürdürerek 70 milyon euro ihracat yaptık” diye konuştu…

KOÇ Topluluğu’nun otomotivdeki global markası Otokar, 2017 yılında da pazarın lider markalarından birisi olduğunu ortaya koydu.

Şirket, geçtiğimiz hafta 2017 pazar performansını ve 2018 hedeflerini paylaşmak üzere bir basın toplantısı düzenledi. Genel Müdür Yardımcısı Basri Akgül, sektördeki liderliklerini 2017’de de sürdürdüklerini belirterek, geçen sene satılan her üç otobüsten birisinin Otokar markası olduğunu söyledi.

 

Küçük otobüste yüzde 12’lik artış

Son 3 yıldır daralan otobüs pazarında 2016 yılına kıyasla 2017 yılında satışların yüzde 4 arttığını söyleyen Otokar Genel Müdür Yardımcısı Basri Akgül, “Otokar olarak sahip olduğumuz başarılara yenilerini ekledik. 2017 Otokar için verimli, yenilikler ile dolu bir yıl oldu. Pazarda en çok büyüme küçük ve orta boy otobüs alanında gerçekleşti. Sektör yüzde 4 büyürken, küçük ve orta boy otobüs segmenti yüzde 12’lik büyüme yakaladı. 2017 yılında gerçekleşen satışların önemli bir bölümü belediye otobüsü satışlarında ve küçük otobüs segmentinde yaşandı. 2017 yılında toplam bin 488 adet otobüs satışı gerçekleştiren Otokar, 25 kişi ve üzeri yolcu taşıyan otobüs pazarında yüzde 28 pazar payı ile lider oldu. Faaliyet gösterdiği alanlarda satılan her 3 araçtan 1’i Otokar markalı oldu. Otobüs pazarında en çok ürün satışının yapıldığı küçük ve orta boy otobüs segmentinde ise her 5 otobüsten 2’si Otokar imzasını taşıyor” dedi.

 

Sektöre yeni soluk getirdik

Otokar’ın Ar-Ge çalışmalarından aldığı güçle, yurt içi ile yurt dışında kullanıcı beklenti ve ihtiyaçlarını değerlendirerek kısa sürede farklı araçları pazara sunduğunu belirten Akgül, şöyle konuştu; “Ulaşım sektöründe pazardaki ihtiyaçlar neredeyse her yıl değişkenlik gösteriyor. Beklentileri karşılayabilecek ürünleri ve çözümleri geliştirmek için yatırıma ara vermeden devam ediyoruz. Türkiye’de ve yurt dışında müşterilerimizden gelen talepleri değerlendirerek Sultan serimizi ve Doruk T’yi yeniledik, yeni otobüslerimiz Poyraz ve Sultan LF’yi geliştirip kullanıcılarımızın beğenisine sunduk. Yeni otobüslerimiz son yıllarda özellikle düşük yakıt tüketimi yönündeki beklentileri, şehir içi kullanımda manevra kabiliyeti, performansı, yol tutuşu, gelişmiş teknik ve güvenlik özelliklerinin yanı sıra yenilikçi tasarımlarıyla büyük beğeni topladı. 8,4 metre uzunluğundaki Sultan LF, şehir içi yolcu taşımacılığına yeni bir soluk getirdi. Malatya ve İnegöl’e halk otobüsü teslimatları yaptık; Altur, Gürsel Turizm, EfaTur, Sözkur ve Tursan gibi sektörün önde gelen firmalarına da önemli teslimatlar gerçekleştirdik.”

 

70 milyon euro ihracat yaptık

Sektörün üst üste geçirdiği zorlu 2 yıla rağmen Otokar’ın ihracattaki başarısını 2017’de de devam ettirdiğine dikkat çeken Basri Akgül, “Otokar markalı araçlar; tasarımı, konforu, teknolojisi, gücü ve düşük işletme giderleri ile Avrupa’daki konumunu güçlendirmeye devam etti. 2017’de ticari araçlar alanında yaklaşık 70 milyon Euro ihracat yaptık. Geçen yıl en çok otobüs satışı yaptığımız ihracat pazarları olan Fransa, İtalya ve İspanya’daki toplam araç parkımız 2 bin 500 adede ulaştı. 18,75 metre uzunluğu ile şehir içi toplu taşımacılıkta sahip olduğu özelliklerle yeni bir dönem başlatan Kent Körüklü’yü ilk kez ihraç ettik. Balkanlar’daki araç parkımız 500’ün üzerine çıktı. 60’tan fazla ülkede milyonlarca yolcuyu taşıyan Otokar araçları tabiri yerindeyse dünyayı taşıyor” dedi.

 

Dijital dönüşümün öncüsüyüz

Türkiye’de sanayileşme ve modernleşme atılımlarının başladığı dönemden günümüze Ar-Ge, mühendislik kabiliyeti, deneyimli ve yetkin insan kaynağı ile birçok ilke imza atan Otokar’ın 4’üncü sanayi devrimi olarak adlandırılan Endüstri 4.0 için 15 ayrı proje yürüttüğünü söyleyen Akgül şöyle konuştu; “Dijital dönüşüm projeleri ile üretimden tedarikçi ve bayiye kadar tüm paydaşlarımız yeni, akıllı bir iş platformuna kavuşacak. Bu platform müşteriye özel ürün geliştirme süreçlerimizde bize hız katacak. Hedefimiz faaliyet gösterdiğimiz sektörlerde dijital dönüşüm yolculuğunda da öncülük. Önümüzdeki dönemde robotik kontrol başta olmak üzere, doküman yönetiminden yetenek bazlı çalışan optimizasyonuna kadar yatırıma devam edeceğiz.”

Basri Akgül, Otokar’ın sosyal sorumluluk kapsamında Koç Holding’in “Ülkem İçin Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Destekliyorum” projesini toplu taşıma sektörüne taşıdığını, 2 yıldır sektörde toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik çalışmaları desteklediklerini söyledi.

 

2018 ticaride Otokar’ın yılı olacak

Otokar’ın 55’inci yılına önemli hedeflerle yola çıktığını kaydeden Akgül; “2018, ticari araçta Otokar’ın yılı olacak. Otobüsteki pazar liderliğimizi koruyup, lojistik araçlarda da hedef büyümek istiyoruz. Türkiye’nin yanı sıra Avrupa pazarında da yeni başarılara imza atmak için stratejilerimizi tamamladık. Otokar olarak 2018’de de yeni segmentlerde kullanıcı odaklı çözüm sunmaya devam edeceğiz” dedi.

Otokar’ın 13 yıldır alternatif yakıtlı araçlar geliştirme konusunda önemli yatırımlar gerçekleştirip, birçok ilke imza attığını da hatırlatan Akgül sözlerini şöyle sürdürdü; “Alternatif yakıtlı araçlar hem Otokar hem de Türkiye ve dünya için önemli bir gündem. Türkiye’nin ilk hibrit otobüsü, Türkiye’nin ilk elektrikli otobüsü gibi ilklere imza attık. 2018’de daha temiz bir çevre, daha sessiz bir trafik, daha düşük işletme maliyetleri ve daha yüksek verimlilik sağlayacak alternatif yakıtlı araçlar konusunda çalışmaya devam edeceğiz.” Akgül, Otokar’ın KoçSistem ve İSBAK ile birlikte CoMoSeF akıllı ulaşım sistemleri kapsamında geliştirdiği Akıllı Otobüs projesinin de Mayıs ayında “Celtic Innovation Award Winner 2017” ile ödüllendirildiğini belirtti.

Dorut T ile şehirlerarası pazarda hedef büyüttük

ŞEHİRLERARASI yolcu taşımacılığında artan maliyetler nedeniyle sıkıntılar yaşandığının da altını çizen Basri Akgül, “Özellikle artan yakıt maliyetleri, sektörü yeni arayışlara sürüklüyor. Üst segment otobüslere olan talepte daralma yaşanıyor. Biz de sektöre bu noktada çözüm ortağı olabilmek adına Doruk T’yi geliştirip, sektörün ihtiyaçları doğrultusunda daha da yetkin hale getirdik. 2018 yılında bu ürünümüzü daha fazla öne çıkaracak, şehirlerarası segmentte söz sahibi olmanın gayreti içerisinde olacağız” şeklinde konuştu. Akgül, yönetmelikle zorunlu hale getirilen ‘koltuk sensörü’ için de, “Fabrika çıkışlı sensörlü üretim, aracın satış maliyetini artırıyor. Bu yüzden müşteri buna sıcak bakmıyor. Dolayısıyla bizim bu yönde bir üretimimiz yok” dedi.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN