• Dolar Alış / Satış: 5.779 / 5.79
  • Euro Alış / Satış: 6.694 / 6.706
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

‘NEŞTER’ ZAMANI!

16 Temmuz 2018
‘NEŞTER’ ZAMANI!

Kârlılık o kadar düştü ki, çoğu 2+1 olan otobüslerimizi doldursak bile gerekli kazancı elde edemiyoruz

Bir firma sahibine kulak verelim: Mazot 5.70, otobüs 1.5 milyon TL; artan diğer maliyetler, köprü gibi yeni giderler ve 2+1 nedeniyle koltuk kapasitesinde 3’te 1’lik azalma… Otobüslerimiz sezonda tam dolu olsa ne yazar. Yeter artık! Ücretsiz servislere, şehiriçi yazıhanelere ve ikramlara neşter atılsın; hem de hemen…

‘Bu iş yapılmaz’ diyenler artıyor

‘SEZON nasıl, otobüsçü memnun mu’ diye sektörün nabzını tutmaya çalıştık. Bu çerçevede, birçok firma sahipleriyle görüşüp mevcut durumu ve yapılması gerekenleri konuştuk. Bir kere şunu belirtmek isteriz ki, ‘bu iş artık yapılmaz’ diyenlerin sayısında ciddi artış var. ‘İş hayatımda böyle bir sene görmedim’ diyenler de fazla. En kötüsü ise, geleceğe u-mutla bakan neredeyse yok gibi. Bir moralsizlik, memnuniyetsizlik hakim. Bu ruh hali ister istemez işine yansıyor, bu da hizmet kalitesini olumsuz etkiliyor. Sektörün realitesine dair de çarpıcı açıklamalar oldu. Artan maliyetlere dikkat çeken bir yetkili, “2+1 otobüsü doldursam ne olur. Gelirin giderleri karşılama oranı; yani kârlılık düştü. Küçük-büyük tüm firmalarda ciddi erime ve kan kaybı söz konusu” diyor.

Doğulu otobüsçü sorunu çözdü

FİRMALARIN bu yıl taşıma fiyatlarını yükselterek, gelirlerini bir miktar artırma yoluna gittiğine dikkat çeken bir yetkili, şunları söyledi: Sektörün kamburu çok. Ücretsiz servisler mi dersiniz, şehiriçi yazıhaneler mi, sınırsız ikramlar mı… Bunlara para yetiştirmek mümkün değil. Dolayısıyla bizim bu yüklerimizden kurtulmamız gerekiyor. Önümüzde bilgisayarlarımız var; herkes şehiriçi yazıhanelerin ve servislerin firmaya ne getirip ne götürdüğünü rahatlıkla ölçebiliyor. Ben yaptım ve gördüm ki, bunların getirisi kesinlikle bu masraflara değmez. Yolcunun ezici çoğunluğu, biletini ya otogardan ya da internet üzerinden alıyor. Yani servissiz de olabiliyor, yazıhanesiz de… Nitekim doğulu meslektaşlarımız iki kamburundan kurtuldu ve yolcusunu kaybetmeden gelirini artırabildi.

Tek gündem servisler olmalı

ARTIK söylemin ötesine geçmek gerektiğini belirten bir firma yetkili ise şöyle konuştu: Yıllardır servislerin kaldırılması gündemde. Federasyonlar söylüyor umutlanıyoruz, bir büyük firma söylüyor umutlanıyoruz. Ancak bakıyoruz ki arkası gelmiyor. Elbette bu noktada samimi olan da var, olmayan da; ama şunu bilmeliyiz ki hepimiz işimizi kaybetme tehlikesiyle karşı karşıyayız. Artık mesele şu veya bu firmanın değil, sektörün ‘var olma’ meselesi olmuştur. Zaten kime sorarsanız sorun, servislerin kaldırılması gerektiğini söyler. Dolayısıyla yapılması gereken, bu fikir birliğini eyleme dönüştürecek adımları atmak. Mevzuatı da konuşalım başka şeyleri de; ancak tüm dernek ve federasyonların odaklanması gereken mesele servisler ve şehiriçi yazıhanelerin kaldırılması olmalı. Sektöre yapılabilecek en büyük iyilik de bu olur…

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN