• Dolar Alış / Satış: 5.26 / 5.27
  • Euro Alış / Satış: 5.934 / 5.944
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Köprü zammı otobüsçünün belini daha da bükmüştür…

14 Ocak 2019
Köprü zammı otobüsçünün belini daha da bükmüştür…

KARAYOLUYLA şehirlerarası otobüs sektörü, son derece sıkıntılı bir yılı geride bıraktı. Yaz sezonunu vuran 2016’daki darbe girişiminden sonra 2017’de de umduğunu bulamayan sektör, böylelikle 2018 yılında daha fazla kan kaybı yaşamış oldu. Öyle ki, firmaların artık ayakta kalabilme takadi bile kalmadı. Firmalar, resmen koşullara karşı direnmeye çalışıyor.

Bildiğiniz üzere, 2018’i sadece sektör için değil ülke için çetin bir yıl yapan, dövizdeki yükselişti; ve tabii ki yine dövize bağlı olarak artan maliyetler ve uzun aradan sonra yeniden hortlayan enflasyon… 2019’a girerken enflasyonda kısmi bir gerileme olsa da, yüzde 20’nin üzerinde seyretti. Bu, ekonomi açısından sürdürülebilir bir oran değil. Keza dövizde de yine kısmi bir düşüş oldu; ancak oranlar hala çok yüksek.

Dolar geçen hafta yeniden 5.50’nin üzerine çıkarken, euro da 6.30’u buldu. Yani tüm bu rakamlara baktığınızda, 2019 yılına iyimser bir giriş yapamadık. Peki yılın geneline dair bir şeyler söylemek mümkün mü; bu konuda farklı yorumlar var. Önde gelen ekonomistlere göre, 2019 da ekonomik açıdan zor bir yıl olmaya aday. Yılın ikinci yarısına dair iyimser tahminler olsa da; bu, tahminin ötesine geçmekten uzak. Bu arada 31 Mart yerel seçimlerinin de ülke ekonomisine olumsuz etkisi olacaktır. Nitekim iş dünyasından; ‘seçim ekonomisi dengeleri daha da fazla alt üst edecektir’ uyarısı geliyor. Otobüs sektörü işte bu koşullarla 2019’a girdi. Pekiyi hepsi bu kadar mı; değil tabii… Yeni yılla birlikte özellikle Osmangazi Köprüsü ve bağlantılı otoyollara yapılan yüzde 44’lük zam, işleri çok daha da zorlaştırdı.

Köprü geçişi 114 TL iken, zam sonrası 164 TL’ye çıktı. Köprünün geliş gidiş maliyeti 328 TL oldu. Buna bir de otoyolların maliyetini de eklediğinizde 360 TL’ye yakın bir rakama tekabül ediyor.

Öte taraftan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, otoyol, otogar çıkışlarını da eklediğinizde, otobüsçünün cebinde para kalmayacağı gibi, zarar da edecektir.

Hükümet, birçok sektöre dönük ‘kurtarma’ paketlerini yürürlüğe soktu. İyi de yaptı tabii; ancak belki de en fazla insanı istihdam eden, en fazla sermayeye hükmeden sektörlerden birisi olan şehirlerarası otobüsçülüğünü adeta görmezden geliyor?

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN