• Dolar Alış / Satış: 5.464 / 5.474
  • Euro Alış / Satış: 6.203 / 6.215
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Karsan, ihracatını üç yılda yüzde 50 artırdı

11 Mart 2019
Karsan, ihracatını üç yılda yüzde 50 artırdı

Son üç yılda ihracat cirosunu yüzde 50 arttıran Karsan, 2018’de 132 milyon euro ihracat cirosu elde etti. Şirket, aynı dönemde daralan iç pazara rağmen Jest+’nın satışlarını yüzde 48 artırdı…

TÜRKİYE otomotivinin köklü markalarından Karsan, 2018 yılında gerçekleştirdiği başarılı ihracat performansının yanı sıra daralan iç pazara rağmen önemli bir satış grafiği ortaya koydu. Bu süreçte, BMW işbirliği ile gerçekleştirdiği Jest Electric’in seri üretime geçen şirket, Atak Electric’in prototip seviyesi ilk kez Avrupa’nın beğenisine sunuldu.

Şirketin 2018 performansı ile ilgili bilgi veren Karsan CEO’su Okan Baş, “2018 yılında Türkiye’nin en çok hafif ticari araç ihraç eden üçüncü markası olduk. Toplam satış ciromuz içerisinde ihracat payımız yüzde 61’e ulaştı.

2016 yılından bu yana ihracat ciromuzu yüzde 50 artırarak 132 milyon Euro ile son 3 yılın en yüksek ihracat gelirini elde ettik. Özellikle 2018 yılında, Romanya’da kazandığımız 122 adetlik otobüs ihaleleri, Karsan olarak dış pazarda kazandığımız en büyük adetler oldu.  İhracatta bu kazanımlar ve elektrikli araçlar alanında attığımız önemli adımlarla Avrupa’ya vizyonumuzu somut bir şekilde ortaya koymuş olduk” dedi.

2019’da odağımız ihracat

Avrupa pazarında attıkları bu adımların meyvesini toplamaya başladıklarını söyleyen Baş, “Jest Electric için Avrupa’dan ilk siparişleri almaya başladık. Bu yıl hedefimiz Avrupa’dan sonra Jest Electric’le Amerika pazarına da girmek” dedi. 

2018 yılında Industria Italiana Autobus S.p.A. (IIA)’dan aldıkları 51 milyon Euro’luk siparişin tamamını teslim ettiklerini belirten Karsan CEO’su Okan Baş “2019 yılına, IIA’dan aldığımız 46.5 milyon Euro tutarında sipariş ile hızlı başlıyoruz.

Türkiye’nin en eski ve köklü yerli otomotiv üreticilerinden biri olarak, yurtiçinde ekonomik olarak zorlu geçmesi beklenen bir yıla bu siparişle başlamaktan heyecan duyuyoruz” diye konuştu. 

Pazarda aslan payı Jest’in

2018 yılının iç pazarda otomotiv sektörü açısından zor bir yıl olduğuna değinen Karsan CEO’su Okan Baş, buna rağmen Jest+ ve Atak modelleriyle birlikte iç pazardaki paylarını artırdıklarına dikkati çekti.

Okan Baş, “Geçtiğimiz yıl özellikle amiral gemimiz olan Jest+’da önemli büyüme kaydettik. Karsan Jest+ modelimiz ile yüzde 32 olan pazar payını, 2018 yılında daralan pazara rağmen yüzde 48’e çıkardık ve böylece önemli bir başarıya daha ulaştık.

Aynı dönemde, 8 metrelik Atak modelimizde satışlarımızı iki katına çıkararak 286 adet satış gerçekleştirdik. Karsan tarihinde tek seferde en büyük Atak siparişimizi de 150 adet olarak Sivas’a teslim ettik” diye konuştu.

20 yeni distribütör daha

Toplu taşımada Avrupa’nın bildiği ve güvendiği bir marka olma yolunda çok önemli hamleler yaptıklarını da sözlerine ekleyen Karsan CEO’su Okan Baş, 11 farklı ülkede distribütörlük noktaları bulunduğunu vurguladı. Okan

Baş sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Karsan olarak Avrupa başta olmak üzere ve farklı kıtalarda ağımızı genişletmeyi sürdürüyoruz.

Bu kapsamda Fransa, İtalya, Romanya, Polonya, Azerbaycan gibi ülkelerde distribütörlüklerimiz bulunuyor. 2019 yılı sonuna kadar ise distribütörlük ağımızı genişleterek 20 farklı ülkede faaliyet göstermek istiyoruz.”

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN