• Dolar Alış / Satış: 4.752 / 4.761
  • Euro Alış / Satış: 5.483 / 5.493
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

HAZIRLANIŞ ŞEKLİ VE SÜRECİYLE, BÜYÜK BEKLENTİ OLUŞTURAN YENİ YÖNETMELİK YAYINLANDI

16 Ocak 2018
HAZIRLANIŞ ŞEKLİ VE SÜRECİYLE, BÜYÜK BEKLENTİ OLUŞTURAN YENİ YÖNETMELİK YAYINLANDI

KÖKLÜ DEĞİŞİM YOK

Toplantılar, ikili görüşmeler, çalıştay; Yeni Yönetmelik için böylesi bir katılımcı süreç işledi. Bunun yanında belge birleşmeleri de dahil, yapısal değişimlerden söz edildi. Yönetmelik çıktı, olumlu-olumsuz değişiklikler olsa da, sistem aynı sistem

 

Sektöre girişler daha da zorlaşmalıydı

NETİCE itibariyle yeni yönetmelik yayınlanıp yürürlüğe girdi. Konuyla ilgili olarak turizm taşımacıları, şehirlerarası ve uluslararası otobüsçülerin nabzını tuttuk. Önümüzdeki sayımızdan itibaren yönetmeliğe dair yorumları, eleştirileri ve analizleri yayınlamaya başlayacağız. Bu hafta, yaptığımız görüşmede öne çıkanları paylaşmak istiyoruz. En çok üzerinde durulan ve eleştiri alan hususların başında, belge fiyatlarının düşmesi ve sektöre yeni girişlerin kolaylaştırılması oldu. Özmal koltuk sayısının azlığı ve 1’e 3 özmal oranın  da atıl kapasiteyi tetikleyeceği dile getiriliyor. Bir başka eleştiri noktası ise, belge fiyatlarının aksine taşıt kartlarının pahalı oluşu…

Yönetmeliğin yalın dili takdir topluyor

ÖZELLİKLE D1 sahiplerinin, belgelerin birleştirilmesi noktasında ciddi bir beklentisi vardı. Bunun (önceden duyurulduğu halde) yönetmelikte yer almaması, ‘eksiklik’ olarak yorumlandı. Baştan beri belge birleştirmelerinin kaosa neden olacağını savunan turizm taşımacıları ise, durumdan memnun. Eleştiriler arasında, bazı konularda belirsizliklerin olduğu da var. Tabii bu arada; olumlu tepkiler de hayli fazla. Özellikle yönetmelikte kullanılan ‘sade dil’ büyük övgü alıyor. Herkesin rahatlıkla anlayabileceği yalın bir dil kullanılmış. Alkış alan bir nokta da, taşıt sözleşmesi ve yeterlilik belgesi gibi bir takım işlemlerin atık e-devlet üzerinden yapılıyor olması…

U-ETDS’nin geciktirilmesi eleştiriliyor

BİLİNDİĞİ gibi sektörün son yıllarda yaşadığı en önemli sorunların başında, kaptan sıkıntısı geliyor. Bu durum dikkate alınmış olsa gerek, yönetmelik kaptanlık yaş sınırını 66 olarak belirliyor; diploma şartı da yok. Öte taraftan otobüs kaptanları için eğitim şartı da getirilmiş. Buna göre kaptanlar yeterlilik kurslarında yılda en az 7 saat güvenli sürüş eğitimi almak zorunda. Yönetmelikte bir ilk vardı:  ‘Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetim Sistemi’ (U-ETDS)… Sektördeki bütün hareketliliği takip edip, sağlıklı verilere ulaşmayı sağlayacak olan sistem, 2019 sonunda yürürlüğe girecek. Sistem değil, ‘neden 2020’ diye yürürlük tarihi eleştiriliyor.

 

Vakit geçirmeden itirazlar yapmalıdır!

HATIRLANACAĞI üzere bir yetkili, ‘Sektöre dair sağlıklı veriler olmadığı için esnek bir yönetmelik oluşturulacak’ demişti. U-ETDS hemen yürürlüğe girmiş olsa, 1-2 yılda sağlıklı veriler elde edilebilirdi. 2020’de yürürlüğe girmesi demek, verilerin en erken 2022’de alınması anlamına gelecek. Başta da söylediğimiz gibi biz her türlü eleştiriyi, öneriyi ve memnuniyeti sayfalarımızda dile getireceğiz. Ancak bir de Mustafa Tekeli’nin dikkat çektiği bir nokta var: Bu yönetmeliğe itirazı olanlar, vakit geçirmeden önce Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü’ne noter üzerinden itirazlarını yapmalı. Alınacak cevaba göre de idari yargı yolunun açık olduğunu belirtmekte fayda var. Yoksa ‘itiraz ediyoruz’ deyip herhangi bir aksiyon almayan bir sektör olarak kuzu kuzu gider ortadan kayboluruz…

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN