• Dolar Alış / Satış: 4.842 / 4.851
  • Euro Alış / Satış: 5.632 / 5.642
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Gün, amatör zihniyetle işletmecilik günü değil

2 Temmuz 2018
Gün, amatör zihniyetle işletmecilik günü değil

Medine Turizm’in Yönetim Kurulu Başkanı Ali Keskin:

SEKTÖR, çok sıkıntılı bir dönemden geçiyor. Bu sıkıntı, beraberinde sistemin sorgulanmasını ve zihniyet değişimini de beraberinde getiriyor. En çok üzerinde durulan kavram ise ‘verimlilik’… Yeni filosu, güler yüzlü hizmeti, konforlu ve emniyetli yolculukları ile ön plana çıkan Malatya’nın köklü firmalarından Medine Turizm’in Yönetim Kurulu Başkanı Ali Keskin de, böyle düşünenlerden… Firması hakkında detaylı bilgiler paylaşan Ali Keskin, aynı zamanda otobüsçülük sistemiyle ilgili de çarpıcı yorumlarda bulunuyor. İşte Yönetim Kurulu Başkanı Ali Keskin ile gerçekleştirdiğimiz röportajımız:

GÜLEGÜLE: Öncelikle sizden Malatya Medine Turizm’i dinlemek istiyoruz. Malatya Medine Turizm’i bizlere anlatır mısınız?

KESKİN: Firmamız 1997 yılında kuruldu. İlk yıllarımızda farklı markalardan araçlar kullanmakta idik. Ancak, kısa süre sonra Mercedes’in Yıldızı’nı tercih ederek yöremizde ve ülkemizde güçlü bir firma haline geldik.

O günden bugüne de başta Malatya halkına olmak üzere tüm ülkemize güler yüzlü hizmeti, konforlu ve emniyetli yolculukları vaat ederek işletmeciliğimize devam etmekteyiz.

 

GÜLEGÜLE: Sektörümüz son yıllarda inanılmaz bir hızla 2+1 koltuk furyasına kapılmış durumda.

Birçok büyük firma filolarının hatırı sayılır bir oranını 2+1 dediğimiz koltuk düzenine çevirmiş bulunmakta. Sizce yolcular gerçekten rahat yolculuğu mu seçti? Yoksa, bu rahatlık sadece işin pazarlama sloganı mı kaldı?

KESKİN: Teknoloji geliştikçe, üretici firmalar da eskileri unutturacak yeni ürünler imal ediyorlar.

Geriye dönüp baktığımızda 30 sene evvel ile günümüz arasında şehirlerarası karayolu seyahat konforu çağ atlamış diyebiliyoruz. Ancak, yolcumuz açısından aldığımız geri dönüşler ve bizatihi kendi tecrübelerimizle konuşacak olursak 41 koltuklu tek dingil 2+1 araçlar diz mesafesini çok azaltmış değerlendirmesinde bulunuyoruz.

41 koltuk evet biz işletmeciler için daha fazla kapasite demek. Oysa yolcularımız 41 koltuklu araçların diz mesafesinden çokça şikâyet ediyorlar.

37 koltuk eğer yolcu açısından konuşuyorsak ideal olanıdır, bizlerin de 41 koltuğa senenin maksimum iki ayı ihtiyaç duyduğumuzu dikkate alırsanız durum tüm açıklığı ile ortaya çıkmış olacaktır. Gelelim bunun üreticiler ve biz işletmeciler açısından potansiyel yansımalarına…

Bizler, ekmeğini ‘yolculara’ hizmet vererek kazanan müteşebbisleriz. Yolcu neyi talep ederse, elimizden geldiğince eninde sonunda yolcuya onu sunmak durumunda kalıyoruz. Bunu şu sebeple anlatıyorum; sektörümüzdeki yatırımcılar yatırımlarını yaparken artık yolcuların isteklerine kulak kabartmak durumunda kalmıştır.

A marka araç işletme maliyeti olarak B markasına göre çok daha uygun olabilir; fakat B markasının kabin konforu daha iyiyse ister istemez ben yatırım yaparken B markasını da düşünmek durumunda kalıyorum.

Üreticilerimiz çok büyük mühendislik çalışmaları yapıyorlar, saygımız sonsuz. Onlardan bir ricamız var; yolculara en iyisini sunabilmek adına onlarla her gün dirsek temasında, iletişim halinde bulunan bizlerin taleplerini, dolayısı ile yolcunun taleplerini göz önünde bulundursunlar ve buna göre üretim yapsınlar. Çünkü gün sonunda, biz tercih edilmek için, tercih etmek zorunda kalacağız.

 

GÜLEGÜLE: Malatya Medine Turizm için 2017 yılının değerlendirmesi ve 2018’in ilk çeyreği ile ilgili bir değerlendirme istesek; bizlere neler söylemek istersiniz?

KESKİN: Çok şükür ülkemizin üzerindeki kara bulutların dağılmasıyla vatandaşlarımız da olağan seyahat alışkanlıklarına geri döndü. 2017 ve devamında 2018 yılı bizler için iyi sinyaller vermekte.

Her ne kadar havayolu şirketleriyle acımasız ve amansız bir rekabet içinde bulunsak da, otobüs seyahat sayılarının artışı bizlere olumlu olarak yansıdı. Tabii gönül ister ki artan maliyetlere karşın, taşıma fiyatları da yükseltilebilse… Sıkıntı var; ancak biz yarınlara umutla bakmaya devam ediyoruz. Her neticenin bir de sebebi olur. Malatya Medine Turizm olarak, yöre halkımıza 2+1 otobüslerle en konforlu ve en güvenli hizmeti vermeyi ilke edinmiş bir firmayız.

Bunun karşılığı olarak da halkımız Malatya Medine Turizm’i tercih ederek bizleri ödüllendiriyor. 2017’ye kadar günde iki servis karşılıklı İstanbul çalışırken, 2018 itibarıyla bu rakam günde karşılıklı üç sefere çıkmıştır. Malatya’da bir numaralı marka olma hedefimize de işte bu ciddiyet ve özveriyle emek sarf etmekteyiz.

 

GÜLEGÜLE: Sadece İstanbul’a günde karşılıklı üçer sefer yaptığınızdan söz ettiniz. Malatya’da birçok otobüs firması oluşu da yıllardır dikkatleri çekiyor. Malatya’nın böyle bir yolcu potansiyeli mi var? Malatya’da bunca otobüs firmasının hizmet göstermesinin arkasındaki sebep nedir?

KESKİN: Doğru bir tespitte bulunuyorsunuz. Günümüze kadar birçok saikle çeşitli müteşebbisler Malatya’da otobüs işletmeciliği yapmaya başlamış idi ve bu süregelmekte. Fakat, gün amatör zihniyetle işletmecilik günü değil. Profesyonelleşen, teknolojiye ayak uyduran ayakta kalacak.

Göreceksiniz ki tüm yurtta olduğu gibi Malatya özelinde de bu arz fazlası kendine talep bulamayacak. Malatya Medine Turizm olarak bırakın Malatya’yı, ülke çapındaki filolar bazında en genç filolardan birine sahibiz. Profesyonel ve yenilikçi hizmet anlayışımızla Malatya’da talebi karşılamaya namzet olduğumuzu da özellikle vurgulamak isteriz. Tüm filomuz Euro 6 motor normlu, çevreci, en son model araçlar; filomuzun tamamı 2+1 koltuk dizilimli ve bu itibarla da hep bir numara olmaya adayız. Buradan da aracılığınızla bizleri okuyan, takip eden vatandaşlarımıza turizm sezonunda, eğer yetişmez ise yıl sonunda da yeni yatırımların gerçekleşeceği müjdesini ulaştıralım. Malatya Medine Turizm filosunu her daim dinç, genç ve güçlü tutmak için hiç durmaksızın çalışacaktır.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN