• Dolar Alış / Satış: 5.281 / 5.291
  • Euro Alış / Satış: 6.029 / 6.04
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Demiryolu Marmara’da otobüsçüyü zorlayacak

16 Temmuz 2018
Demiryolu Marmara’da otobüsçüyü zorlayacak

YÜKSEK hızlı tren yatırımları, bütün hızıyla devam ediyor. “Tüm Türkiye’yi Demir Ağlarla Örüyoruz” yaklaşımı çerçevesinde, 2018 yılında pek çok proje hayata geçirilecek, pek çok projenin de startı verilecek.

Yine bilindiği gibi, 2023 yılına kadar demiryolu yolcu taşımacılığının payının, yüzde 10’un üzerine çıkarılması hedefleniyor. Ama diğer taraftan bir gerçek de var; her açılan yeni hızlı tren hattı, karayolu taşımacılığına ciddi zararlar veriyor. Bunun somut örneklerini Konya-Ankara ve Eskişehir-Ankara hatlarında net şekilde gördük. Otobüsçülük, söz konusu hatlarda bitme noktasına geldi.

Otobüs taşımacılığının ana arteri konumundaki Ankara-İstanbul hattında hizmet veren yüksek hızlı tren, henüz sektör için yıkıcı etkisini göstermiş değil.

Bunun sebebi, hızlı tren hattının İstanbul’un uç noktasındaki Pendik’te son bulması. İstanbul’un tamamını göz önüne aldığınızda, erişimi hayli zor olan bir yerdir Pendik. Dolayısıyla hızlı da olsa, insanlar şu anda treni tercih etmiyor.

2018 yatırımları dedim ya, bu yılın sonunda Ankara-İstanbul hızlı trenin Avrupa yakasına; Halkalı’ya ulaştırılması hedefleniyor. Yani erişim çok kolay olacak. İstanbullu, istediği istasyondan hızlı tren ile Ankara’ya direkt gidebilecek. İşte yıkıcı etki, o zaman ortaya çıkacak diye düşünüyorum.

Trenin yakın gelecekte çok büyük zarar vereceği bölgelerden birisi de Trakya… Uzun hatlardaki yolcu sayısının düşmesi üzerine sektörün önemli firmaları; kısa hatlara, özellikle de Trakya’ya açılmışlardı. Çünkü bölge, yolcu potansiyeli açısından çok verimli. Özellikle öğrenciler, sürekli hareket halindeler. Pek çoğu günü birlik yer değiştirirken, diğer kalanlar ise en azından haftada bir seyahat ediyor.

Diğer taraftan baktığınızda çok seyahat demek, maliyet demektir. Dolayısıyla öğrenci neyi ucuz bulursa, onunla seyahat eder. Hali hazırda İstanbul-Edirne arasında hizmet veren trenler, otobüslere göre neredeyse üçte iki oranında daha ucuz. Nitekim son zamanlarda öğrencilerin büyük kısmının trenle seyahat etmeye başladığı ifade ediliyor.

Bir de Ankara hızlı tren hattının İstanbul üzerinden Edirne’ye kadar uzatıldığını düşünün; sonuç otobüsçü açısından pek de iyi olmayacaktır.

Sektörün, planlamasını bu gelişmelere göre yapmasında büyük yarar var.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN