• Dolar Alış / Satış: 5.418 / 5.428
  • Euro Alış / Satış: 6.131 / 6.142
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Bütün sorumluluğu turizm taşımacısına yüklemeyin!

3 Ekim 2018
Bütün sorumluluğu turizm taşımacısına yüklemeyin!

İTO MECLİS ÜYESİ VE 23 NOLU KOMİTE BAŞKANI MEHMET ÖKSÜZ, U-ETDS İÇİN BAKANLIĞA SESLENDİ:

BİLİNDİĞİ gibi Ulaştırma Bakanlığımız, ülke güvenliği ve kayıtdışılığı önlemek adına A1-A2- B1-B2 ve D1-D2 belgeli karayolu taşımalarını Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetim Sistemi (U-ETDS) kapsamına aldı. Uygulama, 1 Kasım 2018 tarihi itibariyle başlayacak; bir ay gibi kısa süre kaldı. Uygulamanın şehirlerarası ve diğer taşıma modlarında neler getirip neler götüreceğini, taşımacı dostlarımız daha iyi biliyor.

Dolayısıyla ben bu noktaya değinmek istemiyorum. Benim üzerinde durmak istediğim husus, U-ETDS’nin turizm taşımacılığına etkileri ne olacak. Öncelikle şunu ifade etmek isterim; elbette kayıtdışılık son bulsun, elbette korsanların önüne geçilsin, elbette ülkemizin güvenliği ön plana çıksın; tüm bunlara söyleyecek bir sözüm olamaz. Benim itirazım, sistemin bu haliyle turizm taşımacılığında uygulanıp uygulanmayacağı noktasında…

 

TAŞIMACILAR KAYGILI

Bugüne kadar U-ETDS ile ilgili pek çok tanıtım toplantısı düzenlendi. Bu duyarlılığından dolayı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımıza ve Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü yetkililerine teşekkür ediyorum. Bu toplantılara katılan turizm taşımacısı arkadaşlarımız, itirazlarını ve kaygılarını dile getirmişti. İtiraz noktası ise şu: Taşınan yolcuların pasaport numaraları da dahil, tüm bilgilerin bir saat öncesinden sisteme bildirilmesi… Baştan söyleleyim; bunun pratikte uygulanması mümkün değil. Yine peşin söyleyeyim; U-ETDS bu haliyle yürürlüğe girerse turizm taşımacılığında kaosa neden olur.

 

AVRUPALI TURİST KAÇAR

Biliyorsunuz; turizm taşımacılığı yapan ve yurtdışındaki tur operatörlerin Türkiye’deki yerel hizmetlerini yürüten incoming acentalar yurtdışından gelen bilgilere göre işlem yaparlar. Tur operatörü tarafından gönderilen rezervasyon bilgilerinde yolcunun pasaport numarası yer almaz.

Sadece yolcunun adı soyadı, yaşı, cinsiyeti, geliş dönüş tarihi ve uçuş bilgileri yer alır. Tur operatörleri de, “kişisel verileri koruma kanunu” çerçevesinde bu bilgileri paylaşamaz. Özellikle Avrupalı turistlerin bu konuda çok hasas olduğunu hepimiz biliyoruz. Hal böyle iken, ille de bunu taşımacıya yüklemek haksızlık olur. İlle de sisteme girilmek üzere pasaport numarası ve yolcu listesi istenecekse, dediğim gibi bunu taşımacıdan istemesinler. Taşımacıya yolcu veren, tur operatörlerinden talep etsinler. Turizm taşımacısının Ulaştırma Bakanlığı’ndan bütün evrakları vardır. Şoförlerin de tüm evrakları mevcuttur.

Bir de üstüne yolcu sayısını bize yüklemesinler. Seyahat acentası şoföre ne liste verirse onu götürür. Seyahat acentesinin listesi arabacının işi değildir. Kimse bunu gündeme getirmesin. Koltuk numarası, pasaport numarası; tüm bu işler seyahat acentasındadır. Biz taşımacı olarak arabanın plakasını veririz. Listeyi kendileri bakanlığa ulaştırır.

 

TURİZME DE ZARAR VERİR

Ülke olarak çok zor ve sıkıntılı bir dönemden geçiyoruz. Özellikle döviz kurları nedeniyle ekonomide ciddi bir durgunluk yaşanıyor. Ülkemizin en önemli döviz girdilerinden birisi turizmdir.

Bir yandan 50 milyon turist. 50 milyar dolar gelir diyelim, diğer taraftan bu işi yapanların önüne engel çıkaralım. Bu kabul edilemez! Dolayısıyla U-ETDS’nin turizm taşımacılarını sıkıntıya sokmayacak şekilde yeniden değiştirilip düzenlenmesinde fayda var. Bu noktada Kültür ve Turizm Bakanlığımıza sesleniyorum: Her yükü taşımacıya yüklemesinler, herkes kendi işini yapsın. Yolcu seyahat acentasına gidiyorsa, bilgilerini Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına seyahat acentası bildirmelidir.

Bunu şahsım ve Turizm Taşımacılar Derneği olarak dile getiriyorum.  Bakınız, bizden bazen 10 dakika kala araba istiyorlar. Yolcu gemiden iniyor arabalara biniyor. Gemiden 5 bin kişi iniyor. Bu 5 bin kişinin listesini kısa sürede yazma imkanımız yok. Tekrar soruyorum, bunun listesini kim yapacak? Zaten üç seneden beri Avrupalı gelmiyor. Gelenleri de elimizden kaçırmamalıyız. Bizim işlerimizi zorlaştırmaya gerek yok.

MAZOT ALIRKEN DİKKAT!

TAŞIMACI dostlarımı bir noktada uyarmak istiyorum. Mazotun litresi , 6.30 TL… Böyle dönemlerde kaçak, kalitesiz ve ‘katkılı’ akaryakıt satışı artar. Diğer taraftan denetim zaafiyeti de söz konusu. Hal böyle olunca bazı istasyonlar hileli akaryakıt satmaya başlıyor. ‘Mazotu bilinmiş marka istasyondan alıyorum; bozuk olmaz’ demeyin… Unutmayın bunu yapan marka değil, istasyondur. Bu yüzden tüm taşımacı ve kaptanlarımızı uyarmak istedim. Mazot alırken, katkılı mı değil mi dikkatlice kontrol edin!

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN