• Dolar Alış / Satış: 5.418 / 5.428
  • Euro Alış / Satış: 6.131 / 6.142
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

BURAYA KADAR!

3 Ekim 2018
BURAYA KADAR!

BU HALİYLE OTOBÜSÇÜLÜK DEVRİ SONA ERDİ… RADİKAL DÖNÜŞÜM KAÇINILMAZ OLDU

Yolcu boldu, cirolar da yüksek; lakin erimenin boyutu eksilmedi ve hatta arttı. Çünkü hâlâ ‘zengin’ bir sektör gibi davranıyor, artık çok çok lüks hale gelen ve ne yazık ki karşılığı olmayan kaynak israfına ısrarla devam ediyoruz; servis gibi, ikram gibi, komisyonlar gibi!

Umudun kırıntısı bile yok

SEKTÖR, zaten son yıllarda ciddi sıkıntı yaşıyordu. Buna bir de ülke ekonomisinde yaşanan kriz eklenince, çark durma noktasına geldi. Aslında durdu gibi! Önceki yıllarda ‘yolcu yok, taşıma fiyatları düşük diye yakınır, sorunun kaynağını oraya bağlardık. Meğer öyle değilmiş; zira yolcu sayısı da ‘limit’ seviyesine kadar arttı, vatandaşın tepkisine neden olan taşıma fiyatları da. Yara kapanmadı; yarına umutla bakan yok gibi. ‘Seneyi görebilir miyiz’ diyenler hayli arttı. Neden peki; kamburlarımız çok, maliyetlerimiz yüksek!

Büyükler sorumluluk almalı

BU haliyle kârlılık bittiği gibi, firmalar sermayeden yemeye başladı. Ciddi bir erime söz konusu. Bunun önüne geçilemez ise iflaslar ve yıkımlar kaçınılmaz olur. Öncelikle servislerin, hem de hemen kaldırılması gerekiyor. Bu sorumluluk sivil kuruluşlarındır, devasa servis filolarına sahip olan büyük firmalarındır. Sektörü rahatlatmak ve gelecek adına bir umut yeşertmek için herkesin sorumluluk alması gerekiyor. Üstelik de bu noktada ciddi bir irade kabarması varken.

İstanbul belirleyici olacak

HATAY ve Sinop’ta servisler kaldırıldı. Sırada başka iller de olacak; ancak önemli olan neredeyse her firmanın faaliyet gösterdiği İstanbul. Geçmişe bakıldığında zor gibi görünse de, kuvvetli bir talep var. Talepkârların arasında bir kısım büyük firmaların olması, ayrıca umutları kabartıyor. Hem sektörel anlamda hem de firmaların kendi aralarında yoğun görüşmeler başlayacak. Sorgulanan sadece servisler de değil; ikramlarda kısıtlamaya gitmek ve acenta yükünü hafifletmek de var. Öne çıkan bir diğer arayış ise, üçüncü köprü mecburiyetinden kurtulmak…

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN