• Dolar Alış / Satış: 5.26 / 5.27
  • Euro Alış / Satış: 5.934 / 5.944
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

BAKANLIK HESAPLAMIŞ; 3. KÖPRÜ MECBURİYETİ OTOBÜSÇÜNÜN KAZANCINAYMIŞ!

5 Şubat 2019
BAKANLIK HESAPLAMIŞ; 3. KÖPRÜ MECBURİYETİ OTOBÜSÇÜNÜN KAZANCINAYMIŞ!

TEMEL FIKRASI GİBİ TERSLİK VAR AMA!

Her gün 3. köprüyü kullanan otobüsçünün ‘yandım bittim’ dediğine bakmayın! Aslında durum hiç de böyle değilmiş. Köprü, zamanı 1 saat kısalttığı için 187 TL’lik kâr ettiriyormuş. Bakanlık öyle diyor!

En büyük maliyetlerden birisi oldu

TEMEL otoyolda ters yöne girer. Bunu gören trafik polisi, sürücüleri uyarmak için radyodan anons yaptırır. Bu arada ters yolda ilerleyen Temel de radyo dinlemektedir. Polis radyodan: Lütfen dikkat, ters yönde ilerleyen bir araç var! Temel bağırır, ne bir tanesi hepsi hepsi… Yıllarca FSM’yi kullanan, ardından da 3. köprüye mecbur bırakılan otobüsçü; “En az bir saat zaman kaybım oluyor, ekstra şu kadar mazot harcıyorum, köprü ve otoyola şu kadar ödüyorum” diye resmen ağlıyor. Hatta, 3. köprünün en önemli giderler arasına girdiği, firmaların muhasebesine yansıyor. Diğer taraftan Karayolları Genel Müdürlüğü İşletmeler Dairesi Başkanlığı, öyle bir hesap çıkarıyor ki, meğer otobüsçü boşu boşuna ağlıyormuş…

Sorduk; sektör ‘zarar da zarar’ diyor

HESAP şöyle: TEM Ümraniye kavşağı (FSM dahil) Tem İstoç Kavşağı arası 30 km. Otobüs 17-11 km hızla gidiyor, mesafeyi 105,5-155 dk arası katediyordu. Şimdi ise ortalama 100-105 km hızla gidiyor ve seyahat süresi 66 dakikaya düşüyor. Bu 1 saatlik kazanılan zaman ise, otobüsçüye 187 TL kazandırıyor. Sizce bunda bir terslik yok mu? Sektör mensuplarına sorduk; yani cebine para girip, cebinden para çıkanlara… Bir kez daha aynı şeyi söylediler. 3. köprü; kaybettirdiği zamanla, ekstradan harcattığı mazotla ve tabii ki yüksek geçiş ücreti ile hali hazırda en büyük kamburlardan birisi… Özellikle Kocaeli ve Sakarya gibi yakın hatlarda, kaybedilen zaman nedeniyle öğrenciler otobüsü bırakıp trenle seyahat etmeye başladı. Zaten sektörün mazotu, maliyeti çok yüksek; kâr etse neden 3. köprü mecburiyetine karşı çıksın! Boş yolda akıcı akıcı gitmek varken!

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN