• Dolar Alış / Satış: 5.371 / 5.381
  • Euro Alış / Satış: 6.076 / 6.087
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

Amerika, dövizle bizleri hizaya getirmek istiyor

3 Eylül 2018
Amerika, dövizle bizleri hizaya getirmek istiyor

ÜLKEDEKİ ekonomik dalgalanma konusunda Türkiye’de ne oldu da dolar 4,5 liradan 7 liranın üzerine çıktı? Burada belli ki bir strateji ve bir oyun var. Dünyada belli başlı ülkeler, bu oyunun birer parçası haline getirildi.

Allah insanlarımızı Amerika’nın şerrinden korusun. Bu sadece Amerika’nın bir politikası.

Amerika artık bu yükü taşıyamıyor.  Amerika’nın artık kendi coğrafyasını yöneten bir  ülke duruma gelip, uluslararası coğrafyayı yönetecek olan kurumun Birleşmiş Milletler olması gerektiğine inanıyorum.

Amerika’nın baskıcı, emperyalist arzuları bu toprakları kan gölüne çeviriyor; ekonomiler çöküyor insanlar sefilleşiyor. Bütün dünya, Amerika’nın oyuncağı olmamalı diye düşünüyorum.

Tabii ki her ülkenin uluslararası çıkarları önemli, ama şu da bilinmeli dünyada huzur olmazsa Amerika’da da huzur olmaz. Keza dünyada da huzur olmazsa, hiçbir ülkede huzur olmaz.

Sonuçta insanlar can pazarına çıktıklarında her şeyi göze alabiliyorlar. Bazı haklı sebeplerle insanlar bir şeyler yapıyorsa, bunları da Amerika’nın artık değerlendirmesi lazım.

Bazı coğrafyalarda insanlar, ‘kaybedecekleri bir şeyleri kalmamış’ duruma getirildiler. Ne varlıkları ne ahlakları kaldı. Bu emperyalizmin artık bitirilmesi lazım. Paramızla oynuyorlar ve oynamaya devam edecekler.

Bu ilk defa gördüğümüz film değil, görmeye de devam edeceğiz. Her kriz döneminde bizim paramızın değeri ile oynamışlardır. Türkiye son yıllarda kaynaklarının büyük bir bölümünü teröre ayırmıştır. Suriye’deki terörün de faturasını ödedik. 36 milyar dolar para ödedik ve halen daha ödemeye devam ediyoruz.

Terörün lanetlenmesi ve bu dünyadan silinmesi lazım. Bu terörü destekleyenleri lanetliyorum.

 

Radikal değişimlere gitmeliyiz

İSTANBUL’daki acente yükü ve servis yükünü kaldırıp, bu hizmetleri mutlaka kurumsal bir hale getirmemiz lazım. Havaş, Havataş, Havabus gibi bir sistem kurup, onu da kendimize mal edip, bu ortak paydamız olabilir.

Bu, sektörün daha fazla işbirliği içinde çalışmasının  bir ilk adımdır. Ve toplama merkezlerini, transfer merkezlerini çalıştıran, ortak servisleri çalıştıran bir şirket kurduğumuzda, işte bu bizim en büyük paydamız olacaktır.

Şirketlerimizden  daha çok para kazanacağımız bir alana dönüşecektir. Onun için ben buradan firma sahiplerine sesleniyorum; ortak akıl, ortak hareket bizim menfaatlerimiz burada yatıyor. Geçmişi geçmişte bırakalım, gelecekte akıllı işler yapalım. Türkiye bu kadar firma ile de yoluna devam edemeyecek. Küçük firmalarımızın dış hatlarda yürüme şansı kalmadı.

Dolayısyla ben küçük firmalarımızın da büyük firmalarımızın bölgeleri ve acenteleri haline gelmesinde fayda görüyorum. Yapabilen yapsın yapana saygımız var, ama yapamayanlarda artık işbirliği içerisinde hareket etmeli.

Kaynak israfını önleyecek kapasite kullanımını arttıracak tedbirler almazsak, bu sektör hergün yeni bir aktörünü kaybedecek ve büyüklerin de bu şartlar altında kar etmesi mümkün olmayacak. Bu anlayıştan hareketle biz İstanbul Otogarı için marşa bastık ama bu yetmez. Bütün Türkiye de otogarlar artık sektörün kendisinin yapıp kendisinin işleteceği bir ortaklık kurması lazım. Bunun örneği Saffet Ulusoy’un kurduğu Uno RORO…

50 bin dolar ile başladı, 50 bin dolar verenler 13 sene sonra 5 milyon Euro para aldılar. İşte bu sektörün menfaati burada yatıyor. Arkadaşlarımız bunu görmekten aciz olmasın, hem profesyonellerimize hem patronlarımıza söylüyorum; gerçekten çok büyük bir fırsat var bunu doğru yönetelim ve buradan herkes nasibine düşeni alsın.

Bakın bankacılar sigortacılar inşaatçılar biraraya gelip ortak hareket noktalarını buluyor. Bizim sektörde bir akıl tutulması var. Bu akıl tutulmasını aşmamız lazım. Müteahhitler, bankalar, sigorta şirketleri birbirinin rakibi değil mi? Ortak menfaatler konusunda ortak hareket ediyorlar yine rekabetlerine devam ediyorlar. Büyük firmalarımızın da bu konuda öncülük yapması laızm.

Eğer büyük firmalarımız bu adımı atmazsa, o zaman  küçük firmalar ile beraber bir ittifak oluşturup onları güçlendirmek zorunda kalacağız. Ortak servisi, ortak terminalleri yapacağız ve onları kurumsal bir hale getirip onlardan güçlü firmalar doğuracağız. Şu anda firmalarımızn hepsi yeni açtıkları hatlarda ciddi sıkıntılar ve  zaralar   yaşıyorlar. Patronların da bu gerçeği görmesi lazım.

 

U-ETDS çalışmaları hız kazanacak

TATİLLER artık yavaş yavaş sona eriyor. Başta U-ETDS sistemi olmak üzere, sektörle ilgili önemli konularda toplantılar, görüşmeler yeniden hız kazanacak.

Bu arada, U-ETDS’nin uygulama tarihi giderek yaklaşıyor. Hala bazı soru işaretleri yerinde duruyor. Soru işaretlerini giderme adına birisini de TOBB’da olmak üzere peş peşe seri toplantılar düzenleyen Karayolu Düzenleme Genel Müdürü Sayın Mahmut Gürses ve ekibine buradan bir kez daha teşekkür ediyorum.

Ekip, kayıt dışılığı önlemek adına önemli çalışmalar yapıyor. U-ETDS’yi de bu paralelde önemli bir adım olarak görüyorum. Bu projenin ülkeye daha çok getirisi olacağına inandığımız için gerekli desteği veriyoruz, vermeye de devam edeceğiz. Bakanlık yetkilileri bu konuda bize son derece yakın.

Katılımcı bir anlayış sergiliyorlar, insanları eğitiyorlar…

Sadece takip konusunda değil, ulaşımı ilgilendiren tüm konularda katılımcı anlayışla hareket edilirse, tüm sorunlarımız çözüme kavuşur.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN