• Dolar Alış / Satış: 5.464 / 5.474
  • Euro Alış / Satış: 6.203 / 6.215
  • ISTANBUL:
  • Güneş:
  • Öğle:
  • İkindi:
  • Akşam:
  • Yatsı:
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

3. köprü meselesinde ciddi bir adaletsizlik var

19 Şubat 2019
3. köprü meselesinde ciddi bir adaletsizlik var

SON günlerde 3. köprüye dair tartışmalar yeniden alevlendi. Buna sebep, bakanlığın “3. köprü otobüsçüye zarar değil kâr ettiriyor” açıklaması. Bu açıklamanın doğru olmadığını zaten herkes biliyor. Ben bu polemiğe girmek istemiyorum.

Ama diğer taraftan 3. köprü meselesi üzerinde ne kadar durulsa da yeridir. Çünkü sektör bu mecburiyetten çok ciddi zarar görüyor, kan kaybediyor. Köprü ile birlikte mesafe 70 km daha fazla uzadı. Gidiş geliş hesaplandığında, 140 km ediyor. Bu mesafe için harcanan ekstra yakıt miktarı ise 42 litre.

Yapılan hesaplamaya göre, köprü mecburiyetinin akaryakıt maliyeti 84 bin lira, köprü ve otoyol maliyeti ise 38 bin lira… Özellikle kısa mesafe çalışan otobüslerin maliyeti çok daha yüksek. Bir yıl içerisinde köprü nedeniyle sektörden çıkan para, hakikaten dudak uçuklatıyor.

Tüm bunlar, mecburiyetin ekonomik boyutu; bir de kaybolan zaman var. Gidiş gelişteki kayıp 2 saat nedeniyle, yakın yerlere yolculuk yapan, özellikle de üniversite öğrencileri artık otobüsleri kullanmamaya başladı. Ya demiryollarına gidiyorlar, ya da korsan taşımacılık yapan araçlara… Bu sektöre yazık, yolculara yazık. Tamam 3. köprünün yapım maliyeti çok yüksek, bunun bir şekilde karşılanması gerekiyor. Ancak bunu neden sadece otobüsçüler ve kamyoncular ödesin! Üstelik sektörün bu konuda da bir haklı talebi var; “Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü kullanlım, 3. köprünün geçiş ücretlerini ödeyelim” diyor. Bari bu talebe kulak kapatılmasın. Gelirse gelir devam edecek, ancak otobüsçü hem zamandan, hem de ekstra harcanan yakıttan kurtulmuş olacak. Tabii yolcular da gidiş gelişte 2 saatlik zaman kaybı yaşamayacak. Gelelim bu konudaki adaletsizliğe…

Biliyorsunuz aynı boyut ve aynı yolcu kapasitesine sahip turizm otobüsleri FSM’yi kullanabiliyor. Yani çoğunluğunu yabancıların oluşturduğu bu otobüslerin yolcuları, zaman kaybı yaşamadan rahatlıkla seyahat edebiliyor. Şimdi soruyorum; bizim otobüslerimizi kullanan yerli turistlerimizin suçu ne?

Neden onlar bizimle birlikte cezalandırılıyor?

Gerçekten de toplu taşımaya önem veriyorsanız, bu hizmeti şehirlerarasında veren otobüsçüleri neden cezalandırıyorsunuz? Firmalar zorda, iflaslar başlayabilir. Sektörü rahatlatmak adına hükümetin ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin mutlaka 3. köprü mecburiyetine akılcı bir çözüm getirmesi gerekiyor.

Yani otobüslere FSM’nin yeniden açılması şart

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN