• Dolar Alış / Satış: 5.26 / 5.27
  • Euro Alış / Satış: 5.934 / 5.944
  • Vakitler Güncelleniyor..
  • Hava Durumu Güncelleniyor..

2019, sektör için ‘Dönüşüm’ yılı olmalıdır!

14 Ocak 2019
2019, sektör için ‘Dönüşüm’ yılı olmalıdır!

ANADOLU yakası otogarı için çok somut bir adım atıldı. Bu doğrultuda Mehmetçik Vakfı, Karayolları Genel Müdürlüğü, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve otogar yönetimi olarak bir araya gelip durum değerlendirmesi yaptık.

Mehmetçik Vakfı arazisi içerisindeki alanın otogar olması yönünde hem Mehmetçik Vakfı’nın hem de Karayolları Genel Müdürlüğü’nün çekinceleri var. Bunun için yeni bir mevzuat düzenlemesi gerekiyor. Biz orada bir otogar yapmayı düşünüyoruz.

Bunun için de İstanbul Büyükşehir Belediye başkan adaylarından talepte bulunacağız. Harem’i bir an önce deplase etmemiz lazım. Bize yer gösterilmelidir. Alternatif bir alanımız var ancak biz orayı değil Mehmetçik Vakfı tesislerini istiyoruz; çünkü orası bizim için ideal bir yerdir.

Yolların kesişme noktası ve otobüslerin yoldan ayrılmadan yolcuyu alabileceği bir alana sahip. Zaman kaybetmeden, yoldan çıkmadan teğet geçiş yapabileceğiz.

Köprünün bedeli adil ödenmeli

Yeni yıl itibariyle Osmangazi Köprüsü’ne yapılan yüksek zam oranı, gündeme damgasını vuran önemli olaylardan birisi oldu. Bir kere şunu söylemek isterim; köprü ve otoyol kullanım kararlarında bir sıkıntı var. Yeni yapılan yatırımların finansmanı karşılamadığı için mecburen yeni zamlar yapılıyor. Bu yatırımlarla Türkiye çok önemli eserler kazanıyor.

Bunların siyaset malzemesi yapılarak speküle edilmesini doğru bulmuyoruz. Ama biz, köprüyü kullanma mecburiyeti olan taşımacılar olarak, büyük bedeller ödemek zorunda kalıyoruz.

Tüm bu zamlar yolculuk maliyetlerine, taşınan ürünlerin maliyetlerine yansıyor.

Eski yolların borcu yok, finansman sorunu yok. Eski İstanbul-Ankara yolu 100 bin, giriş-çıkış ile beraber 120 bin üzerinde araç taşıyor. İki tane eski köprünün finansman maliyeti yok. Bunları kullanan insanlar çok rahat ve daha yakın bir mesafe ile geçme imkanı yakalarken, bedeli uzaktan geçenler ödüyor; yani biz! Diğerleri daha kısa mesafede, daha az yakıt ve bedel ödeyerek geçiyorlar. Biz de ‘buna artık bir denge getirilmeli’ diyoruz.

Eski yollar, yeni yolların yapımına finansman katkısı sağlamalıdır. Eski yollardan kaynak yaratarak, yeni yolların maliyetlerini aşağıya çekmemiz lazım. Açıklar, devlet bütçesinde karşılandığı için devlet açık vermesin.

Aynı zamanda mütahitlere süre uzatımı verin ki, bu bedeli sadece bir jenerasyon ödemek zorunda kalmasın. Gelecek nesillerin de kullanacağı bu yapılar için tek bir nesli ezmeyelim.

Bunlar herkesin işine, aşına herşeyine yansıyor; çünkü maliyetleri tetikliyor. Görüyorsunuz, Anadolu’dan gelen sebze ve meyvelerin fiyatları katlanarak artıyor. Bu durum yolculuklar için de geçerli.

Dün İstanbul’dan İzmit’e 100 km ile giden yolcu, bugün 170 km ile gidiyor. Zaman kaybına neden oluyor. Sektörümüz de 15 bin ton akaryakıtı fazladan harcıyor. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü kullanalım, biz bedel ödemeye hazırız. Yolcularımız için zaman kaybı olmasın, sektörümüz için de fazladan yol gidilerek fazladan akaryakıt harcaması olmasın; tekrar ediyorum oranın bedelini yine ödeyelim.

Eski-yeni köprü ve otoyol fiyatlarına bir denge getirilmelidir.

Yeni olana daha ağır yükler yüklemek yerine, bir denge oluşturulsa daha iyi bir fiyat politikası ortaya çıkacaktır.

Kimse bunlar üzerinden siyaset yapmasın; bunlar bizim borcumuz ve bunu ödeyeceğiz. Ancak bunu toplumun tamamı ödemelidir. Tek bir kesime mecburi kılıp üzerine yük yüklenince, bu yük taşınmaz hale geliyor.  Örnek veriyorum, İstanbul-Ankara otoyoluna 5 TL zam yapılsa bu tarafa 25 TL indirim yapabileceksiniz.  Bunlar bizi rahatlatır.

Yeni bir vizyona ihtiyaç var

Kayseri Belediyesi, ulaşıma yeni bir anlayış getiren yeni mini terminal projesinin açılışı için hazırlık yapıyor. Kayseri’ye hep beraber gideceğiz. İlk transfer terminalinin açılışını yapacaklar.

Transfer terminalleri İstanbul’un da ihtiyacıdır ve yapımını artık başlanılması gerekiyor. Türkiye modeli olarak dünyaya tanıtacağımız yeni bir modeldir. Havayolu, karayolu, denizyolu ve demiryolunun eş zamanlı olarak kullanıp hizmet alabileceği ortak bir alan olacaktır.

Bu arada İstanbul trafiğini rahatlatacak projelerimiz var. Bunları oturup konuşacağız. Sektörün birlik ve beraberlik içerisinde olması lazım. Hayırlısı ile kurulacak bir şirketimiz var. Bu şirketimiz üzerinden İstanbul’dan başlayarak tüm Türkiye genelinde otogar yapmak, işletmek, servis hizmetini ortak yapmak gibi düşüncelerimiz var.

Firmaların sahipleri ve yöneticileri olarak, sorumlu insanların masanın etrafına gelme zamanıdır.

Bugün gelmeyenler yarın ağlamaya devam ederler. Az olsun benim olsun, mantığı yerine çok olsun paylaşalım mantığı ile ilerlemeliyiz. ‘Kârımız giderlerimiz ve maliyetlerimiz içerisinde saklı’ diye hep söylüyorum. Bunu içerisinden çıkaracak projelere bütün sektörün destek vermesi lazım. Atacağımız adımları izlesinler ve bize destek olsunlar.

Otobüsçülük işte bu adımlardan sonra dibe vurmuşluktan, yukarı doğru çıkacaktır. Otobüsçülükte yeni bir dönem başladı; geçmişi geçmişte bırakmalıyız ve geleneksel yapıdan kurtulmalıyız.

Biz vizyon ortaya koymalıyız. Bu vizyona destek çıkması gerekenler de, taşın altında eli olanlardır. Bizim parmağımız var ise, bu taşın altında onların kelleleri de var. Gelip bu projelere destek versinler,  her şey çok daha güzel olacak.

Bu yıl, ‘otobüsçülüğün dönüşüm yılı’ olarak başlamalıdır. Bu dönüşüm bir 10 yıl sürecektir. Otobüs işletmeciliği geleceğe çok önemli adımlarla gidecek. Buna uyan yaşayacak, uymayan ise yaşayamayacak. Buna ayak uyduranlara çelme takmaya çalışanlar değil; ayak uyduran, destek olanlar var olacaktır.

YORUMLAR Bu Yazıya Henüz Yorum Yapılmadı.. Belki İlk Yorumu Sen Yapmalısın..

Kategoriler

SOSYAL MEDYA BİZİ TAKİP EDİN